بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
«بورس» جاده جولان خودرویی‌های واردات‌محور؛

«رنو» از «خپارس» همچنان تلفات می‌گیرد

در شهریور ماه نرخ فروش شرکت پارس خودرو با رشد قیمتی کمی همراه بود، اما تعداد فروش گروه رنو که از مهمترین تولیدات شرکت بوده با افت ۷۵ درصدی همراه بود که همین امر موجب کاهش ۵۶ درصدی درآمد شرکت نسبت به مرداد ماه شد.
کد خبر : ۱۹۷۰۴۵

رشد قیمتی کم نرخ فروش «خپارس»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بازار سرمایه جولانگاه شرکت‌هایی شده است که هر چقدر عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند با استقبال و رشد قیمتی بیشتری مواجه می‌شوند که شرکت‌های خودروساز نیز از این دست معاملات برخوردار شده‌اند.

یکی از این خورورساز‌ها شرکت پارس خودرو بوده که در شهریور ماه عملکرد بسیار ضعیفی داشت.
همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود در شهریور ماه نرخ فروش شرکت پارس خودرو با رشد قیمتی کمی همراه بود، اما تعداد فروش گروه رنو که از مهمترین تولیدات شرکت بوده با افت ۷۵ درصدی همراه بود که همین امر موجب کاهش ۵۶ درصدی درآمد شرکت نسبت به مرداد ماه شد.

رشد قیمتی کم نرخ فروش «خپارس»

در نهایت شرکت پارس خودرو در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۳.۱۲۱ میلیارد ریال شد که در دوره مشابه سال مالی گذشته درآمد عملیاتی شرکت مبلغ ۲۶.۴۶۵ میلیارد ریال بود که این کاهش درآمد در سال مالی ۱۳۹۸ عمدتا ناشی از افت فروش ۵۶ درصدی انواع تولیدات شرکت در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ بوده، زیرا میزان فروش شرکت در دوره گزارش ۳۸.۱۴۲ دستگاه بود که این تعداد در سال گذشته ۸۶.۴۹۱ بوده است.

این نکته که سهامداران و سرمایه‌گذاران بازارسرمایه با چه منطقی سهام شرکتی با این عملکرد را می‌خرند، جای سوال دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر