بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
بورس‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش تولید در چهار محصول معدنی

براساس آمار‌های موجود، طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری، تولید ۸ محصول از ۱۲ محصول منتخب معدنی در با افزایش رشد همراه بوده است.
کد خبر : ۱۹۷۱۲۳
 
کاهش تولید در چهار محصول معدنی
 
به گزارش بورس نیوز، میزان تولید برخی از این محصولات بازه‌ای ۶/۰ درصد تا ۴/۲۴ درصدی افزایش و برخی نیز کاهشی ۳/۵ الی ۹/۳۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. 
تولید فولاد خام نیز در مدت مذکور، با رشدی ۵/۶ درصدی، میزان تولید بیش از ۱۰ میلیون تن را تجربه کرده است که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته به ۹ میلیون و ۴۲۱ هزار تن اعلام شده بود. 
میزان تولید محصولات فولادی در مدت مشخص ۵ ماهه سال جاری رشدی ۳/۹ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته است. آمار‌های نشان می‌دهد پنج ماه نخست سال ۹۷، میزان هشت میلیون و ۱۵۷ هزار تن انواع محصولات فولادی تولید شده که این مقدار در مدت مشابه سال ۹۸ به هشت میلیون و ۹۱۶ هزار تن می‌رسد. 
بر همین اساس بیشترین میزان رشد را در تولید به ترتیب ظروف چینی با ۴/۲۴ درصد، ظروف چینی بهداشتی ۲/۲۰ درصد، شیشه جام با ۵/۱۹ درصد، ظروف شیشه‌ای با ۳/۱۸ درصد و کاتد مس با ۱۸ درصد به خود اختصاص داده است.
میزان تولید ظروف چینی در سال ۹۸ به ۲۳ هزار تن می‌رسد در حالی که در مدت مشابه سال قبل این میزان ۱۹ هزار تن بوده است.
در زمان مشخص ۵ ماهه امسال، سیمان نیز به مقدار ۲۴ میلیون و ۳۷۹ هزار تن تولید شده که رشدی ۶/۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال قبل به ۲۴ میلیون و ۲۲۴ هزار تن می‌رسد. 
در این میان محصولاتی با کاهش رشد در تولید مواجه شدند. شمش آلومینیوم، سنگ آهن، کنستانتره زغال سنگ و آلومینا در این دسته قرار دارند. 
طبق آمار موجود شمش آلومینیوم با میزان تولید ۱۰۳ هزار تن در سال جاری با کاهش تولید ۳۳ درصدی مواجه شد. تولید این محصول در مدت مشابه ذکر شده در سال ۹۷، میزان ۱۵۴ هزار تن را نشان می‌دهد. همچنین کنستانتره زغال سنگ، سنگ آهن و آلومینا نیز کاهشی ۷/۷، ۳/۵ و ۳/۴ درصدی را تجربه کردند. 
در این مدت مشخص ۵ ماهه، ۶۴۲ هزار تن زغال سنگ، ۱۴ میلیون و ۵۷۵ هزارتن سنگ آهن و ۹۸ هزار تن آلومینا تولید شده که این میزان تولید در مدت مشابه سال ۹۷ با میزان کاهش بیان شده، ۶۹۵ هزار تن،۱۵ میلیون و ۳۸۶ هزار تن و ۱۰۲ هزار تن بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر