بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر نیم‌نگاهی دارد به خوشحالی سفته‌بازان از غیبتی که فرابورسی‌ها داشتند تا زوجی نارنجی‌پوش با امضای طلایی.
کد خبر : ۱۹۷۲۳۴

شایعه‌ای برای فرابورسی‌ها تنها با یک غیبت/ امضای طلایی یا نارنجی!

به گزارش بورس‌نیوز، دیروز پشت‌وانتی‌های بازارسرمایه خبر استعفا‌هایی از ملاصدرا و نبش دیدارشمالی را در بوق و کرنا کردند که در نگاه نخست این امر غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما هنگامی در عکس‌های نشست امروز، مسئولان فرابورسی‌ها غایب بودند باردیگر پشت‌وانتی‌ها بلندگو را در دست گرفته که مدیران بورسی رفتند! اما سخنگوی راه‌پله‌ها امروز خبر آوردند که امروز سوال از وزیر اقتصاد بوده و می‌بایست بورسی‌ها در این جلسه حضور پُررنگی را داشته باشند.

دورهمی زیرچنار‌های نادری
از طرف دیگر سخنگوی راه‌پله‌ها خبری آورده که آقای رئیس ملاصدرا جلسه‌ای با کارگزاران داشته تا شاید احتمالا جزئیاتی از دیدار وزیر و آینده‌ای از نمای بازار را ترسیم کند.

زوجی با امضا نارنجی
وقتی خودروسازان حساب‌وکتاب و دخل‌وخرجشان باهم تناسب نداشته باشد، باید به دنبال امضا‌های طلایی گشت که برای معدود افرادی از جنس نماینده، آقازاده و حال زوج‌های خوشبخت صادر می‌شود؛ در روز‌هایی که مدیران سایپا به کانادا نرفته بازمی‌گردند و دستگیر می‌شوند خبر‌هایی از نوع زوج خوشبختی که بازاریابی این شرکت را در دست گرفته‌اند و اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کردند نیز چندان عجیب نیست، اما ناگفته نماند که طبق شنیده‌ها این خودکار نارنجی گویا تحت یک قرارداد به این زوج کادوی سرعقدی داده شده است.

لب جوی نشین و گذر عمر ببین
در روز‌هایی که نقدینگی زیر تابلو‌های بورس رو به فزونی گذاشته خطر بزرگی به نام حباب، از سوی کارشناسان بازار صریحا اعلام می‌شود؛ چراکه قدرت تقاضا بیش از سه برابر عرضه‌ها بوده و این حجم پاسخگوی خیل عظیم پول‌های سرگردان جامعه نیست و از طرف دیگر، قریب به اتفاق فعالان بازار سراغ سهام بزرگ و بنیادی «۷۰ سهم برتر بازار» نمی‌روند و بهترین گزینه را سهم‌های کوچک و خرد بازار می‌دانند.

شاید باورتان نشود که ۷۷۰ نماد فعال در بازار نیز بجز ۷۰سهم بزرگ، برتر و بنیادی دارای همچون وضعیتی بوده و قیمت‌ها در یک سال اخیر به طور میانگین بیش از ۳ تا ۱۰برابر شده است؛ مسئولان بورس نیز فقط نشسته و تماشا می‌کنند و کاری از دستشان بر نمی‌آید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
سلام ... متولیان بورس وافتصاد ایران الان سازمان بورس باید اماده جذب میلیونها معمله کر روزانه بورس باید بشوند ودارند مدنبال کثافتکاری خودشان میروند