بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
معاون وزیر کشور از حمایت این وزارتخانه از برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه رونق تولید، توسعه صادرات، عرضه محصولات جدید و داخلی سازی قطعات پیشرفته خودرو خبر داد.
کد خبر : ۱۹۷۲۳۵

احیای خودروسازان و تکالیفی از سوی وزارت کشور

به گزارش بورس نیوز، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، صنعت خودروی کشور را پیشران اقتصاد مقاومتی دانست و گام‌های توسع‌های ایران‌خودرو در حوزه ارتقای ایمنی و کیفی محصولات باهدف جلب رضایت حداکثری مشتریان و توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات در راستای کاهش وابستگی و صرفه‌جویی ارزی را مناسب توصیف کرد.

وی درعین‌حال افزود: خودکفایی در تمامی زمینه‌ها و کالاها، نه برنامه کشور ما و نه هیچ کشور دیگری است، اما چنانچه دشمنان نظام بخواهند با عدم تحویل کالا تولید و صنعت کشور را مختل کنند، باید در جهت تولید آن کالا‌ها و قطعات تلاش کنیم.

دین‌پرست بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه تأکید و خاطرنشان ساخت: ایران‌خودرو نیاز‌های فناورانه خود را مشخص و ارائه نماید تا با کمک این شرکت‌ها و استارت آپ‌ها آهنگ رشد تولید شتاب بیشتری گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق وزارت کشور بابیان این مطلب که در بهترین شرایط هماهنگی قوای سه‌گانه درزمینهٔ رونق تولید قرار داریم، خاطرنشان ساخت: وزارت کشور برای فرمانداران تکالیفی تعیین و ابلاغ کرده که احیای تولید و صادرات از مسئولیت‌های فرمانداران در شرایط جنگ اقتصادی است و این وزارتخانه آماده هرگونه همکاری جهت توسعه صادرات خودرو به کشور‌های همسایه است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: تصویر ذهنی جامعه نسبت به خودروسازان کمی مخدوش شده است که باید این نگاه با عرضه محصولات جدید، عمل به تعهدات و ارائه خدمات مطلوبتر تغییر کند.

در ادامه فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: در سال جاری، توسعه عمق ساخت داخل در تولید قطعات خودرو، عرضه سه محصول جدید و همچنین اجرای ۶۳۹ پروژه درزمینهٔ ارتقای کیفی محصولات، قطعات و مجموعه‌ها را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی از رویکرد جدید ایران‌خودرو در حوزه صادرات و رسیدن به بالانس ارزی خبر داد و اظهار کرد: در صورت تأمین حداقلی سرمایه در گردش موردنیاز، میتوانیم افزایش تولید، توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور را در این شرکت رقم بزنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: محصولات ایران‌خودرو در کشور‌های همسایه و دوست از استقبال خوبی برخوردار است که در صورت حمایت و تأمین نقدینگی موردنیاز تولید، میتوانیم سهم بیشتری از بازار‌های صادراتی را کسب کرده و ارز حاصل از صادرات آن را برای تحقیق و توسعه و عرضه محصولات جدید استفاده کنیم.

گفتنی است، معاون وزیر کشور و هیات همراه از خطوط تولیدی ایران‌خودرو و مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید این شرکت بازدید کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر