بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
گزارش بورس نیوز از تالار بورس کالا: 

یک روز مانده به آغاز معاملات گواهی سپرده پسته 

معاملات گواهی سپرده پسته از سه شنبه مورخ۱۰ /۷/ ۹۸ در بورس کالای ایران آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۹۷۳۳۲
یک روز مانده به آغاز معاملات گواهی سپرده پسته 
به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه عرضه پسته در بورس راهی در جهت افزایش نفوذ کشور در بازار‌های جهانی است، عنوان کرد: عرضه پسته در بورس کالا راهی است به سوی قیمت گذاری و فروش شفاف این محصول، کما اینکه رقابت بیشتر با محصولات دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز صورت می‌گیرد.

وی ورود پسته به بورس را راهی در جهت بازگرداندن جایگاه‌های قبلی کشور در بازار‌های جهانی عنوان کرد و افزود: سال‌های متمادی، قیمت گذاری جهانی این محصول توسط ایران صورت می‌گرفت، با عرضه در بورس می‌توان به بازگشت در جایگاه قبلی امیدوار بود، از سویی دیگر این اتفاق راهکاری در جهت ایجاد بازار‌های بین المللی جدید و معرفی هر چه بیشتر پسته ایرانی به جهان خواهد بود. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شفاف سازی را راهی برای کمک به کشاورزان و باغداران دانست و گفت: کشاورزان بورس را نمی‌شناسند، اما؛ با ورود به این عرصه و حمایت بانک‌ها از فعالان بازار سود آن‌ها تضمین شده است. 

وی ادامه داد: باید هدف این باشد که ثمره زحمت و کار کشاورز به خودش بازگردد در غیر این صورت هدف ما دنبال نخواهد شد. با اعتماد کشاورزان و باغداران به بازار سرمایه مشکلات دلالی و واسطه‌ها حل خواهد شد. 

انارکی محمدی از حضور دیگر محصولات مشابه با پسته در بورس کالا سخن گفت و افزود: قیمت گذاری شفاف و دقیق بسیار یاری دهنده خواهد بود و نیازمند حمایت مسئولین ونهاده‌های مربوطه است. 

وی افزود: تحول بزرگی در فروش این محصول رقم خواهد خورد و ارتقای تجارت پسته می‌تواند بسیار ارز آور باشد. استاندارد سازی یکی از شرایط لازم جهت صدور گواهی سپرده پسته خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر