بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
در این اجلاس تاکید می‌کنم که بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد و این بازار باید از دخالت‌های یکجانبه و غیرقانونی دور باشد، زیرا این موضوع در دراز مدت به نفع مصرف‌کننده و هم تولیدکننده خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۷۳۷۱

بازار انرژی باید از دخالت‌های یکجانبه و غیرقانونی دور باشد

به گزارش بورس نیوز، بیژن نامدار زنگنه اظهارکرد: ما در همه زمینه‌ها با روسیه روابط راهبردی داریم و در بخش انرژی هم به همین شکل است، ما در اجلاس کشور‌های صادر کننده گاز فرصت خواهیم کرد تا مواضع خود را بیان کنیم.

وی افزود: در این اجلاس تاکید می‌کنم که بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد و این بازار باید از دخالت‌های یکجانبه و غیرقانونی دور باشد، زیرا این موضوع در دراز مدت به نفع مصرف‌کننده و هم تولیدکننده خواهد بود.

وزیر نفت ادامه داد: اجلاس کشور‌های صادرکننده گاز نخستین بار در تهران و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و افزایش تعداد اعضا در بیستمین دوره آن در مسکو نشان می‌دهد که طرحی موفق بوده ضمن اینکه در سال جاری قرار است نخستین نشست سران کشور‌های صادرکننده گاز در گینه برگزار شود.

زنگنه بیان کرد: این اجلاس به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌بخش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر با همتایان روسی و دیگر کشور‌ها دیدار‌های دوجانبه خواهیم داشت.

وزیر نفت در رابطه با حوادثی که برای صنعت نفت عربستان و کاهش تولید نفت این کشور به وجود آمد توضیح داد: می‌بینیم که بازار عادی شده است؛ من هرگز باور نکردم که با این حمله نیمی از تولید نفت عربستان از دسترس خارج شده باشد، همانطور که پیشتر گفته‌ام، فکر می‌کنم عربستان دست به بزرگنمایی سیاسی در این رابطه زده تا بگوید امنیت انرژی درجهان به خطر افتاده است.

وی ادامه داد: حدود یک هفته تا ۱۰ روز است که هر روز قیمت نفت کمتر می‌شود و ۶ دلاری هم که روی قیمت نفت رفته بود به صورت کامل از بین رفته است.
زنگنه درخصوص دیدار با همتای عربستانی گفت: هیچگاه از طرف ما برای دیدار با عربستانی‌ها مشکلی وجود نداشته بلکه این آن‌ها هستند که همواره مشکل دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر