بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سفر به برخی مقاصد خارجی برای ایرانیان همواره با دردسرهای دریافت ویزا، دوری مسافت، بالا بودن هزینه های مسافرت و مواردی از این دست همراه بوده است. به همین جهت شهرهای زیبایی که در کشورهای همسایه وجود دارند و از قضا سفر به آنها نیازی به دریافت ویزا ندارد، همواره مورد توجه مسافران ایرانی بوده اند.
کد خبر : ۱۹۷۴۸۹

به گزارش بورس نیوز،تفلیس، پایتخت گرجستان از جمله این مقاصد است که هر ساله ایرانیان بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. این شهر، قدمتی چند صد ساله دارد و خیابان های آن مملو از بناها و اماکن تاریخی بسیاری است که با مدرنیته این شهر در هم آمیخته و تفلیس را به شهری در حال توسعه بدل ساخته است. بدیهی است که برای سفر به تفلیس می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل یا یک تور گرجستان مسافرتی دسته جمعی و برنامه ریزی شده را تجربه کنید. اما اگر قرار است بدون تور به این شهر سفر کنید در اولین گام می‌بایست یک بلیط هواپیما تفلیس را خریداری و برنامه مدونی برای سفر خود بچینید.

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

روز اول

در زمان رزرو هتل هوشمندانه عمل کنید و هتل هایی که به مراکز خرید و گردشگری نزدیک تر هستند را انتخاب کنید. با این کار حتی اگر ساعت ۹ صبح نیز هتل را ترک کنید، می‌توانید در زمان کوتاهی به اماکن گردشگری برسید. برای روز اول خیابان روستالی یا همان خیابان گولووین را برای بازدید انتخاب کنید. ابتدا تا انتهای این خیابان را قدم بزنید و به بازدید از میدان آزادی، موزه روستاولی، کلیسای کشوتی، پارلمان گرجستان و تئاتر سلطنتی تفلیس بروید. نزدیکی این بناها به هم می‌تواند برنامه شما را تا ظهر پر کند. پس بدون نگرانی زمان کافی را به آنها اختصاص دهید و یکی از رستوران های محلی نزدیک را برای صرف ناهار انتخاب نمایید.
برای ناهار می‌توانید غذاهای مختلفی سفارش دهید اما بد نیست یک غذای معروف گرجی را امتحان کنید. خاچاپوری می‌تواند اولین انتخاب شما در این فهرست باشد. این غذا ساندویچی به شکل اشک دو طرفه است که با تخم مرغ و پنیر پر شده است. پس از صرف ناهار به خیابان شوتا روستاولی ۲/۴ بروید و گشتی در مرکز خرید گالریا بزنید. این مجتمع یکی از جدیدترین مراکز خرید تفلیس است که غرفه هایی از انواع برندهای لوکس و مشهور را در خود جای داده است. قیمت اجناس در این مرکز تقریباً مشابه مراکز خرید تهران است بنابراین می‌توانید ۲ الی ۳ ساعت زمان را برای گشت و گذار در آن اختصاص داده و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.
شب را به بازدید از پل صلح اختصاص دهید و از نورپردازی زیبای آن لذت ببرید. این پل که از شیشه و فلز ساخته شده است یکی از نمادهای تفلیس مدرن است که بر فراز رود کر احداث شده است. فراموش نکنید بازدید از پل صلح، رایگان است و تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. اگر می‌خواهید برای دو روز آینده خود به درستی برنامه ریزی کنید حتماً باقی پیشنهادات سایت تهیه بلیط هواپیما و بلیط قطار قاصدک 24 را در مطلب ” راهنمای سفر سه روزه به تفلیس ” بخوانید.

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

روز دوم

صبحانه را در هتل صرف کنید و در زمان مناسب به بازدید از کلیسای جامع تثلیث، در منطقه آولاباری بروید. این کلیسا یکی از وسیع ترین بناهای مذهبی دنیا است که به جهت زیبایی منحصر به فردی که دارد از آن به عنوان نماد تفلیس مدرن نیز یاد می‌کنند. بازدید از این کلیسا هفت روز هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به صورت رایگان و برای عموم آزاد است و تماشای زیبایی های آن به ۱ ساعت زمان نیاز دارد. جالب است بدانید یکی از دلایل شهرت کلیسای جامع تثلیث، گنبد طلایی رنگ آن است که از هر نقطه شهر نمایان است.
از وسایل حمل و نقل عمومی بهره بگیرید و خود را به خیابان سولولاکی برسانید. این خیابان جایگاه مجسمه مادر تفلیس، کارتلیس ددا یا همان نماد گرجستان است که امکان بازدید از آن در هر ساعت از شبانه روز مهیا می‌باشد. جالب است بدانید این مجسمه که از آلومینیوم ساخته شده ۲۰ متر ارتفاع دارد و نماد یک زن گرجی است که با شمشیر خود از گرجستان محافظت می‌کند و با قدحی از شراب به استقبال امهمانان این سرزمین می‌آید. در نهایت گفتنی است مجسمه مادر در سال ۱۹۵۸ میلادی توسط مجسمه ساز گرجی «الگوجا آماشوکلی» در شهر تفلیس ساخته شد.

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

برای ناهار به منطقه واکه بروید و یکی از رستوران های دریاچه لاک پشت را انتخاب کنید. با این کار زمان کمتری را هدر داده و قادر خواهید بود پس از ناهار به گشت و گذار در این منطقه بپردازید. این دریاچه که بر بلندای کوه ها بنا شده است، مجهز به پیاده روهای سرسبز، منطقه محافظت شده برای شنا، پارکینگ، سرویس بهداشتی و آلاچیق است. همچنین امکان قایق سواری و گرفتن حمام آفتاب در آن مهیا بوده و بازدید از آن رایگان است. دریاچه لاکپشت ۷ روز هفته به صورت شبانه روزی باز است و بازدید از آن حدوداً ۳ ساعت زمان می‌برد.

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

اگر با خانواده سفر می‌کنید و فکر می‌کنید زمان بیشتری برای با هم بودن نیاز دارید عصر را به کلوب بولینگ لبوسکی بروید از فضای استراحت و بازی آن استفاده کنید. این مجموعه برای هر ایرانی در حدود ۷۰ هزارتومان ورودی دارد و تا ساعت ۲ نیمه شب نیز باز است. کلوب لبوسکی مجهز به میز بیلیارد، بازی بولینگ، هاکی روی میز، فوتبال دستی و… است و برای بازدید به حداقل ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

روز سوم

زمانی را به کودکان اختصاص دهید و آنها را به شهر بازی پارک متاتسمیندا در بام تفلیس مهمان کنید. برای ورود به این پارک باید حدودا نفری ۲۵ هزار تومان ورودی بپردازید تا بتوانید علاوه بر شهر بازی از فروشگاه پارک، قطار کابلی آن و محوطه پیک نیک پارک استفاده کنید. بام تفلیس فضایی سرسبز و چشم اندازی فوق العاده دارد و بازدید از خود آن به تنهایی، قطعاً ارزش خرید یک بلیط پرواز خارجی را دارد، بنابراین از دوربین های دو چشمی آن بهره بگیرید و مناظر شهری تفلیس را خوب تماشا کنید. توصیه می کنیم برای لذت بردن از این زیبایی ها حداقل ۳ ساعت زمان در نظر بگیرید.
بازدید از دژ ناریکالا را فراموش نکنید و پس از صرف ناهار به بازدید از این تپه بروید. جالب است بدانید این دژ در ادوار گذشته برای محافظت از تفلیس ساخته شده و شاه عباس صفوی در زمان سلطنت خود، دستور بازسازی آن را داده است. در نزدیکی این دژ، آبشار زیبایی نیز قرار دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. ناریکالا به مجسمه مادر و باغ ملی گیاه شناسی نیز نزدیک است که می‌توانید با تله کابین از آنها بازدید کنید. بازدید از تمامی این اماکن ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد پس از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

در نهایت شام را در یکی از مراکز خرید تفلیس نظیر مرکز خرید تفلیس مال صرف کنید و پس از خرید، شب زودتر به هتل بازگردید تا برای پرواز برگشت آماده شوید. اگر برنامه سفر خود را برای ۵ روز تنظیم کرده اید حتماً سری به باتومی بزنید و دو روز باقی مانده را در این شهر ساحلی سپری کنید.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر