بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
سود عملیاتی «کهمدا» به ۷۹۰میلیارد ریال، سود خالص آن به یک هزار و ۲۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به یک هزارو ۳۶۲میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۱۹۷۶۴۵

به گزارش بورس نیوز، شرکت شیشه همدان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ سود هرسهم را ۸۹۱ریال اعلام کرده است.

در این گزارش سود عملیاتی «کهمدا» به ۷۹۰میلیارد ریال، سود خالص آن به یک هزار و ۲۵میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به یک هزارو ۳۶۲میلیارد ریال رسید.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده که با توجه به پایان یافتن عمر استاندارد کوره واحد (یک) میزان تولید بر اساس ظرفیت عملی موجود وبا فرض ادامه فعالیت کوره مذکور تاپایان سال مالی به میزان ۷۰هزار تن پیش بینی می‌شود. همچنین با توجه به روند فروش طی سنوات گذشته پیش‌بینی شده که ۱۰۰ درصد محصولات تولید شده به فروش برسد. نرخ فروش نیز متناسب با شرایط رقابتی حاکم بر بازار تعیین می‌شود. نرخ فروش برای سال مالی آتی بر مبنای متوسط نرخ فروش محصولات در تیرماه سال جاری برای کل سال برآورد شده و هدف شرکت حفظ حاشیه سود فعلی است.

«کهمدا» در برآوردی که از تغییرات عوامل بهای تمام شده دارد، اعلام کرده ۳۰درصد دستمزد مستقیم تولید۲ افزایش می‌یابد، ۷درصد سربار تولید افزایش خواهد داشت و ۴۰درصد مواد اولیه ولوازم بسته بندی مصرفی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است؛ عملیات ساختمانی این شرکت ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تسهیلات مورد درخواست توسط صندوق توسعه ملی جهت مسدودی به نفع بانک ملی ایران به بانک مرکزی اعلام و بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز را تخصیص داده است.

درهمین ارتباط ۱۰ درصد مبلغ پروفرما به عنوان پیش‌پرداخت به مبلغ ۳میلیون و ۳۵۹هزار و ۵۵۷یورو پرداخت شده و ۱۰فقره اعتبارات اسنادی مربوط به تحصیل ماشین‌آلات و تجهیزات توسط بانک ملی ایران اواخر سال ۱۳۹۶ گشایش یافته است. بخشی از ماشین‌آلات، تجهیزات و آجر‌ها معادل ارزی ۱۹میلیون و ۷۴۹هزار و ۵۳یورو حمل و وارد کارخانه شده است. همچنین به دلیل تحریم‌های موجود امکان مبادلات بانکی برخی از اعتبارات اسنادی هنوز میسر نشده که موضوع از طریق ذینفعان، شرکت و بانک عامل در دست پیگیری است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تثبیت نرخ های فروش محصولات در فروردین‌ماه ثبت شد؛

سود نه‌چندان جذاب روی شیشه‌های "کهمدا"

عملکرد مناسب این شیشه‌ساز در شهریور‌ماه:

شیشه سودسازی "کهمدا" ترک خورد!

نرخ فروش این شیشه ساز ۵۲ درصد رشد کرد؛

رشد «کهمدا» در زمین خارجی‌ها

ارسال نظر