بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مدیرعامل پتروشیمی تبریز در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

بهره‌برداری و برنامه‌های استراتژی افزایش ظرفیت

پتروشیمی تبریز برنامه‌ریزی‌ای استراتژیک توسعه‌ای را در پیش داشته و این برنامه‌ریزی از دو سال گذشته در جهت افزایش ظرفیت پتروشیمی به بالای یک میلیون تن آغاز شده است.
کد خبر : ۱۹۷۶۸۰
 
اصلی‌ترین پروژه تامین کننده خوراک فعال شد
 
سیاوش درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در خصوص وضعیت تولید و فروش در شرایط تحریم به خبرنگار بورس‌نیوز گفت: این شرکت حدود ۴۶۰ هزار تن محصول به بازار عرضه می‌کند که از این میزان حدود ۶۰ درصد به صادرات اختصاص می‌یابد و ۴۰ درصد مابقی در داخل کشور از طریق بورس توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، صرف‌نظر ازاینکه قیمت‌های جهانی در حال تغییر بوده و مشکلاتی نیز بابت کاهش این قیمت‌ها شاهد بوده‌ایم، درحوزه صادرات مشکل دیگری وجود نداشته و این امر روند خوبی را دنبال می‌کند. 
 
اصلی‌ترین پروژه تامین کننده خوراک فعال شد
 
پروژه خط اتیلن به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده خوراک 
درفشی به برنامه‌های آتی این شرکت در بازار سرمایه اشاره داشت و گفت: پتروشیمی تبریز یک برنامه ریزی استراتژیک توسعه‌ای را در پیش دارد. این برنامه ریزی از دو سال گذشته در جهت افزایش ظرفیت پتروشیمی به بالای یک میلیون تن آغاز شده است. 

وی افزود: در همین راستا پروژه خط اتیلن به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده خوراک، فعال شده و هم‌اکنون در مراحل پایانی به سرمی‌برد و طی ۴۵ روز آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از قرارداد منعقد شده با مرکز پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی نیز به موازات دیگر طرح‌های در دست اجرا، سخن گفت و اضافه کرد: زمان اجرای این قرارداد سه سال خواهد بود که حدود ۲۵۰ میلیون دلار هم برآورد شده که این پروژه را داشته باشیم.

درفشی در پایان به پروژه پروپیلن اشاره کرد که از سال گذشته فعال شده است و هم اکنون مراحل ابتدایی آن به اتمام رسیده و در حال تکمیل است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر