بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
استارت‌آپ DeepScale فناوری خودرو‌های بدون سرنشین را توسعه می‌دهد

تسلا رهبر خودرو‌های خودران می‌شود؟

تسلا استارت‌آپ DeepScale که استارت‌آپ دید کامپیوتری است و می‌تواند به توسعه وسایل نقلیه کاملا بدون راننده کمک کند را خریداری کرده است.
کد خبر : ۱۹۷۸۳۲

تسلا رهبر خودرو‌های خودران می‌شود؟

به گزارش بورس نیوز، تسلا در جریان تلاش برای ایجاد اتومبیل‌های بدون راننده، استارت‌آپ DeepScale را خریداری کرد. سی‌ان‌بی‌سی در این باره گزارشی منتشر کرده است.

طبق این گزارش، تسلا استارت‌آپ DeepScale که استارت‌آپ دید کامپیوتری است و می‌تواند به توسعه وسایل نقلیه کاملا بدون راننده کمک کند را خریداری کرده است.

این توافق می‌تواند به هدف تسلا کمک کند تا اتومبیل‌های دارای سیستم پیشرفته کمک‌راننده را عرضه کند. این خودرو‌ها می‌تواند به عنوان «روبوتاکسی» در پلتفرم‌های اوبر بدون راننده به کار گرفته شود.

با این حال، تسلا هم مانند همه خودروسازان از نظر منابع محاسباتی که می‌تواند در وسایل نقلیه خودکار ایجاد شود، محدود است.

فناوری DeepScale برای کمک به خودروسازان در استفاده از پردازنده‌های کم‌وزن طراحی شده و در اکثر خودرو‌ها قابل استفاده است و قدرت بینایی بسیار دقیق کامپیوتری دارد.

این پردازنده با سنسور‌ها و نقشه‌ها و سیستم‌های برنامه‌ریزی و کنترل کار می‌کند و به اتومبیل‌ها اجازه می‌دهد تا آنچه در اطرافشان می‌گذرد را احساس کنند.

طبق اعلامیه‌ای که این هفته در صفحه لینکدین فارست ایندولا، مدیرعامل شرکت DeepScale منتشر شد، او به عنوان یک دانشمند ارشد به سیستم یادگیری خودکار تسلا پیوسته است.

ایندولا نوشت: «من این هفته به تیم Autopilot تسلا پیوستم.» او مدرک دکترای مهندسی برق و علوم کامیپوتر از دانشگاه UC Berkeley دارد. جایی که او روی شبکه‌های عصبی به طور عمیق کار کرده است.

دو منبع آگاه دیگر هم تایید کرده‌اند که تسلا این شرکت را به طور کامل خریداری کرده است، اما از افشای شرایط دقیق این معامله خودداری کردند.

این مالکیت می‌تواند شکاف گروه Autopilot تسلا را پوشش دهد. طبق گزارش‌ها یازده مهندس در تابستان امسال بعد از اینکه رهبری گروه را استوارت بورس به عهده گرفت، تیم را ترک کردند. حتی اگر تسلا بتواند فناوری خودران را کامل کند، اما مقررات حاکم بر استفاده از این فناوری‌ها هنوز در حال تحول است.

تسلا حداقل پنج شرکت دیگر علاوه بر DeepScale از جمله SolarCity را در سال ۲۰۱۶ و شرکت سرمایه‌گذاری و فناوری Maxwell Technologies را اوایل سال جاری خریداری کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر