بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز عنوان کرد: 

«بورس» رام‌کننده اسب سرکش نقدینگی و تورم

مدیرعامل کارگزاری پارسیان گفت: اقتصاد بورس‌محور می‌تواند افسار نقدینگی آزاد و تورم سرکش موجود در اقتصاد را در دست گیرد و علاوه بر آن شرکت‌های بورسی را از لحاظ تامین سرمایه و نقدینگی سیرآب کند.
کد خبر : ۱۹۷۹۰۹
تاثیرات مثبت اقتصاد بورس محور بر کشور
مجید سوری، مدیرعامل کارگزاری پارسیان در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در ارزیابی از روند معاملاتی بازار سرمایه گفت: اگر روند فعلی معاملات تا آخر زمان بازار حفظ شود، می‌توان برای هفته آینده نیز پیش‌بینی هفته‌ای به نسبت با ثبات را داشت ولی در کل روند تاکنون خوب بوده و امید می‌رود تا آخر بازار این شرایط باقی بماند. 
 
اقتصاد بورس محور و تاثیرات آن 
وی در خصوص اقتصاد بورس محور و تاثیرات آن بر بازار سرمایه اظهار داشت: نقش بورس در کشور‌هایی که در وضعیت اقتصادی خوبی به سر می‌برند و توسعه یافته‌اند بسیار پررنگ بوده چراکه به لحاظ ارزش بازار نسبت به تولید ناخالص داخلی و به لحاظ حجم معاملات بورس توانسته در کشورهای توسعه‌یافته نقش اساسی را پیاده کند. 
 
تاثیرات مثبت اقتصاد بورس محور بر کشور
 
پررنگ شدن بورس از چند جهت موثر خواهد بود
سوری تصریح کرد: در کشور ما متاسفانه این شرایط وجود ندارد اما؛ روزنه‌هایی از بزرگ شدن بازار به چشم می‌خورد که می‌تواند از چند جهت کمک کننده باشد. 

این کارشناس سرمایه در بررسی این چند جهت عنوان کرد: از جهت کنترل تورم بسیار می‌تواند کمک کننده باشد، زیرا یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد کشور حجم نقدینگی آزادی است که با ورود به هر بازاری تاثیرات توری بسیاری ایجاد می‌کند و بورس می‌تواند این شرایط را کنترل کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تامین مالی شرکت‌ها می‌تواند به راحتی انجام شود و فشار از دوش سیستم بانکی برداشته شود. به طور کلی این امر می‌تواند برای اقتصاد کشور بسیار مفید باشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

دوره نقاهت بانک‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
اره با سوزوندن پس اندازهای مردم تورم کنترل میشه درست مثل چند سال گذشته که تورم از عدد یک بالتر نرفته زرشک