بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
مشاور وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

عرضه زعفران در بورس عاملی در جهت تعادل بازار

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت کشاورزی عرضه زعفران در بورس کالا را عاملی در جهت تعادل بازار این محصول عنوان کرد و گفت: با این عرضه، از دامپینگ دلالان و برخی صادر کنندگان و خسارت‌های زیان بار به تولیدگنندگان جلوگیری خواهد شد.  
کد خبر : ۱۹۷۹۲۸

 

عرضه زعفران در بورس عاملی در جهت تعادل بازار

به گزارش بورس نیوز، حسین زینلی، بیش از ۲۰ درصد از ارزش صادرات بخش باغبانی را ناشی از صادرات زعفران دانست و عنوان کرد: میزان صادرات در سال ۹۰ حدود ۱۲۲ تن بود که در سال ۹۷ با وجود اعمال تحریم‌ها میزان ۲۸۰ تن زعفران به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار صادر شده بود. 

وی ادامه داد: این میزان صادرات در پنج ماهه نخست سال جاری، به بیش از ۴۰ کشور صورت گرفته که عمده مقصد آن کشور‌های اسپانیا، ویتنام، قطر و امارات بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بورس کالا را عاملی در جهت تعادل بازار زعفران دانست و افزود: موجودی کل این محصول در بورس، حدود ۵ درصد کل میزان تولید است که هنوز بخشی از آن در اختیار کشاورزان و بخش دیگر به دست دلالان، صادرکنندگان و بازاری هاست.

زینلی ادامه داد: با راه اندازی بازار بورس در دیگر شهر‌های کشور، به طور قطع محیطی امن برای کشاورزان و تولید پایدارمحصول زعفران ایجاد خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
با سلام چرا قیمت زعفران نگین با سررسید 98/08 از گرمی 153000 ریال به گرمی 82000 ریال سقوط کرد؟ خریداران اینترنتی ازبورس کالا علاوه بر پرداخت کارمزد وانبارداری در سررسید برای تحویل به خراسان بروند وآنجا هزینه کارشناسی وانبارداری هم بپردازندوظاهرا تمدید هم نمیشودلطفا اطلاع رسانی نمایید. ضمنا گفته اند کمتراز 500 گرم تحویل نمی دهند