بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد :

سهم‌های «کامودیتی‌محور» جامانده های بازار

گروه فلزات، سنگ‌آهنی‌ها، دارویی‌ها و قندی‌ها، گروه رایانه و همچنین شرکت‌هایی که برنامه افزایش‌سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دارند، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.
کد خبر : ۱۹۷۹۴۷

سهم های کامودیتی محور، جامانده های بازار

به گزارش بورس نیوز، وضعیت بازارهای جهانی یکی از پارامترهای اساسی در تعیین روند بازار سرمایه است.

علی صادقین کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازارهای جهانی بیان کرد: بازارهای جهانی تحت تاثیر دو اتفاق مهم قرار گرفته و آنهم «جنگ تجاری آمریکا و چین» و «رشد اقتصاد جهانی» است؛

وی ادامه داد: اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین ثبات ندارد و یک روز اخبار منفی و روز دیگری اخبار مثبت به گوش می رسد وطبق آخرین خبرها، قرار است تعرفه واردات ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی افزایش یابد و به نظر می‌رسد تا دور دوم انتخابات آمریکا، خبری از مذاکرات قطعی آمریکا و چین مطرح نخواهد شد.

کارشناس بازارسرمایه افزود: بر اساس پیش‌بینی موسسات بین‌المللی (برای مثال فیچ)، رشد اقتصادی جهان کاهشی بوده و پیش‌بینی شده در سال ۲۰۲۰ به زیر ۶درصد سقوط خواهد کرد و اگر افت اقتصاد جهانی را در کنار اخبار مربوط به جنگ تجاری و چشم انداز رکود نسبی قرار دهیم، انتظار افت اندک قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی می رود.

صادقین در رابطه با سرمایه‌گذاری در سهم‌های کامودیتی‌محور گفت: سهم‌های وابسته به کامودیتی‌ها، رشدی نداشته که نگران ریزش قیمت‌ها باشیم ضمن آنکه عملکرد گروه کامودیتی محور چندان بد نبوده و اتفاقا با انتشار گزارش‌های ۶ماهه پتانسیل رشد دارند؛ همچنین در صورت افزایش احتمالی نرخ ارز سامانه نیما، تاثیر منفی کاهش قیمت‌های جهانی خنثی خواهد شد و در حقیقت این گروه جزو جا مانده‌های بازار هستند. 

وی افزود: بازار سرمایه با توجه به رشدی که داشته نیازمند اصلاح است؛ ولی به نظر می‌رسد شایعات هم در این اصلاح اثرگذار بوده و نوع خرید و فروش‌ها نشان دهنده هیجان در بازار است؛ معتقدم بازار سرمایه هنوز جای رشد داشته و روند کلی تا پایان سال صعودی خواهد بود، اما برخی سهم‌ها اصلاح عمیق‌تری لازم دارند. فعلا بازار سرمایه مناسب‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری بوده و بازارهای موازی مانند بازار ارز آنقدر رشد ندارند که بتوانند نقدینگی جذب کنند.

وی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: گروه فلزات، سنگ آهنی ها، دارویی ها و قندی ها(با اصلاح)، گروه رایانه و همچنین شرکت هایی که برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را دارند، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. سهامداران تازه وارد هم بهتر است از طریق سبدگردان ها و یا صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کنند تا متحمل ریسک نشوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

راهکاریی برای حفظ نقدینگی در بازار

کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«بورس»، دماسنج اقتصاد کشور نیست!

«دتهران» و «فن آوا» در صدر جدول قرار گرفتند؛

معرفی قوی‌ترین و ضعیف‌ترین عملکرد هفته

ارسال نظر