بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

پیشنهادی که از ریسک اختلال نمی‌کاهد!

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: مشکل تفاوت بین اطلاعات و داده‌های tsetmc با «نامک»، ناشی از عقب افتادن tsetmc از داده‌های بازار بوده که این مشکل آخرین بار حدود دو هفته قبل مشاهده شد اما تا حد زیادی برطرف شده و امیدواریم در آینده شاهد تکرار آن نباشیم.
کد خبر : ۱۹۸۱۴۹

برنامه بلندمدت برای رفع مشکلات اختلال سامانه معاملات

به گزارش بورس نیوز، با عرضه اولیه «دتوزیع» رکورد جدید در عرضه های اولیه ثبت شد.‏ ‏۹۳۴ هزار و ۹۶۴ نفر در عرضه اولیه دتوزیع مشارکت داشتند و البته در زمان عرضه اولیه، اختلالاتی هم در سامانه معاملات وجود داشت که برای سهامداران مشکل ساز شد. به نظر می رسد تغییر زمان عرضه های اولیه از فشار بر سامانه معاملات کاسته و مشکلات را کمرنگ تر خواهد کرد.

روح اله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: انجام فرآیند عرضه اولیه شرکت‌ها در خارج از زمان معاملات (بعد از ساعت 12:30) ازنظر فنی برای سامانه معاملات راهکار مناسبی نبوده و از ریسک اختلال در سامانه معاملات نخواهد کاست؛ چراکه با طولانی‌تر شدن فرایند عرضه اولیه ممکن است سامانه معاملات برای صبح روز بعد آماده نباشد. ضمن اینکه ماژول سامانه معاملات برای دریافت سفارش‌های عرضه‌های اولیه، مجزا از سامانه معاملات است؛ بااین‌حال مشکلاتی ایجادشده که تلاش می‌شود این مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: در چند ماه اخیر مرتباً سعی شده ظرفیت سامانه معاملات افزایش یابد؛ اما باید پذیرفت که استقبال از بازار سرمایه بیش از انتظارات بوده و این استقبال، تعداد معاملات را به‌شدت افزایش داده است. ازلحاظ تعداد معاملات، حتی از بورس‌های بزرگ جهانی پیشی گرفته‌ایم و به لحاظ ارزش معاملات نیز جزو بهترین‌های منطقه هستیم.

دهقان تاکید کرد: با این حجم تقاضا، طبیعی است که نرم‌افزار و سخت‌افزار سامانه معاملات گاهی دچار مشکل شود؛ اما برنامه بلندمدتی برای ارتقا و افزایش ظرفیت سامانه معاملات در دست اجرا است و در آینده بسیاری از مشکلات، برطرف خواهد شد.

دهقان در رابطه با مشکل عدم هماهنگی زمانی داده‌های سایت tsetmc با سامانه نامک (سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها) که گه گاه مشاهده می‌شود گفت: مشکل تفاوت بین اطلاعات و داده‌های سایت tsetmc با سامانه نامک، ناشی از عقب افتادن سایت tsetmc از داده‌های بازار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مشکل که آخرین بار حدود دو هفته قبل مشاهده شد، تا حد زیادی برطرف شده و امیدواریم در آینده شاهد تکرار آن نباشیم؛ ولی حجم بالای معاملات سبب مشکلاتی ازجمله کندی سایت در برخی موارد معدود شده است.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اختلال چند دقیقه‌ای در نامک

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«عرضه‌های اولیه» علت کندی سامانه معاملات

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

ریزش تاریخی شاخص کل هم‌وزن

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
سلام مشکلات هرگز در زمان حال حل نمیشود چرا دراینده که هیچ کس نمیداند چه مشکلات دیگری در راه هست .