بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۳
عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .
کد خبر : ۱۹۸۱۵

گروه بين الملل بورس نيوز ؛ عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .

1- اسوشیتد پرس: وارن بافت، بورس باز و میلیاردر مشهور آمریکایی اعلام کرد که تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده از جانب دولت ایالات متحده به منظور مقابله با بحران اقتصادی، بسیار مناسب بوده است.

2- اسوشیتد پرس: بانک توسعه آسیایی (ADB) اعلام کرد که تحت تاثیر بحران اقتصاد 61 میلیون نفر در این قاره طی سال جاری در فقر مطلق قرار خواهند گرفت و در صورت عدم احیای رشد اقتصادی کشورهای آسیایی، این میزان در سال آینده به 160 میلیون نفر افزایش می یابد.

3- رویترز: مقامات اقتصادی سه کشور ژاپن، چین و کره جنوبی در خلال نشست سالانه بانک توسعه آسیایی بررسی نهایی خود را بر روی جزئیات طرح کمک مالی 120 میلیارد دلاری به 13 کشور آسیایی به اتمام رساندند.

4- رویترز: در حالی که طی هفته گذشته رسانه های مختلف از احتمال فروش کامل شرکت خودروسازی پورشه به شرکت فولکس واگن خبر دادند، ولفگانک پورشه، رئیس برد نظارتی شرکت پورشه و فرد شماره یک خانواده مشهور پورشه، اعلام کرد که این شرکت به هیچ عنوان به فولکس واگن فروخته نمی شود.

5- فوربس: طی معاملات هفته گذشته در وال استریت از میان 500 شرکت برتر آمریکایی حاضر در محاسبه شاخص S&P500، شرکت انرژی Massey با 32 درصد رشد قیمت، بهترین عملکرد قیمتی را به نام خود ثبت کرد. در این میان سهام شرکت کارگزاری آن لاین مشهور E-Trade سقوطی 36 درصدی را تجربه نمود و بدترین عملکرد قیمت در این هفته را پشت سر گذاشت.

6- فرانس پرس: وزیر اقتصاد ایتالیا پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2009 به میزان 4.2 درصد کاهش می یابد.

7- نیویورک تایمز: شرکت عظیم نفتی Chevron با کمترین سوددهی خود در پنج سال گذشته مواجه شد. بر اساس گزارش عملکرد مالی سه ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت، درآمد خالص Chevron در مدت مذکور با 64 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.84 میلیارد دلار رسیده است.

8- بلومبرگ : در حالی که طی هفته آینده قرار است گزارش اشتغال ایالات متحده اعلام گردد، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل به بالاترین میزان خود در 25 سال گذشته یعنی 8.9 درصد برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر