بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
افت چشمگیر سودآوری این سیمانی با گذشت نیمی از سال؛

اخطاری به سرمایه‌گذاران و سهامداران «سدور»

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به کاهش در حدود ۴۳.۰۰۰ تنی فروش انواع سیمان‌های تولیدی شرکت اشاره داشت.
کد خبر : ۱۹۸۱۶۰

اخطاری به سرمایه‌گذاران و سهامداران «سدور»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شناسایی تنها ۱۷ ریال سود خالص در ۶ ماهه نخست سال از شرکتی که قیمت سهامش این روز‌ها بیش از ۳۵۰۰ ریال را به ثبت رسانده است، شاید اخطاری برای سرمایه‌گذاران و سهامداران این روز‌های صنعت سیمان باشد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به کاهش در حدود ۴۳.۰۰۰ تنی فروش انواع سیمان‌های تولیدی شرکت اشاره داشت. علیرغم این کاهش معنادار فروش محصولات می‌توان به رشد در حدود ۳۰ درصدی نرخ‌های اکثر محصولات این شرکت اشاره داشت که منجر به رشد در حدود ۱۲۵ میلیارد ریالی جمع مبالغ فروش این شرکت در این مدت شده است.

اخطاری به سرمایه‌گذاران و سهامداران «سدور»

لازم به ذکر است، علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش چشمگیر بهای تمام شده منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه تعدیل منفی با اهمیت سودخالص در مقایسه با مدت مشابه شده است.

افزایش بیش از ۹۳ میلیارد ریالی دستمزد‌های مستقیم و غیرمستقیم تولید و افزایش در حدود ۴۲ میلیارد ریالی هزینه کیسه‌های کاغذی در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۷ از اصلی‌ترین دلایل رشد نگران‌کننده هزینه‌های این شرکت است.

اخطاری به سرمایه‌گذاران و سهامداران «سدور»

آیا این عملکرد اخطاری به سهامداران صنعت سیمان است؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد بیش از ۸۲ درصدی سودخالص این شرکت سرمایه گذاری؛

دوقلوهای معدنی بار «امید» را بلند کردند

ثبات نرخ‌های فروش این سیمان‌ساز در شهریور؛

«ستران» ۲ هزار میلیارد ریال فروخت

ثبات نرخ فروش سیمان‌ساز غرب‌نشین؛

وقفه‌ای در بارگیری کیسه‌های سیمان نیست

ارسال نظر