بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد:

رفع نگرانی شرکت‌های ارزی در بورس بین‌الملل مناطق آزاد

نقش و اهمیت راه اندازی بورس بین الملل در رشد سرمایه گذاری خارجی و انجام معاملات بین المللی است که این مهم رونق اقتصادی کشور را در پی دارد؛ بنابراین نه تنها نمی‌توان معایبی برای آن متصور بود، بلکه این بورس، پدیده‌ای مثبت برای اقتصاد یک کشور محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۸۲۸۱

آمادگی حضور گسترده سرمایه‌گذاران خارجی در مرکز بورس بین الملل مناطق آزاد کشور

به گزارش بورس نیوز، غلامحسین مظفری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان مطلب فوق گفت: برخی از شرکتها که منابع ارزی دارند، می توانند بخشی از منابع ارزی خود را از طریق بورس بین الملل وارد کشور کنند که با این روش نگرانیهای آنها هم برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: بورس بین الملل باعث حضور گسترده سرمایه‌گذاران بین‌المللی در مناطق آزاد کشور می شود ضمن اینکه جذب منابع ارزی، عرضه سهام و انواع اوراق قرضه هم از طریق بورس بین الملل صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان ساخت: از آنجا که همه مراحل بورس بین الملل با قانون صحیح انجام می شود قطعا سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در منطقه آزاد کیش حضور یافته و در معاملات بورس بین‌الملل شرکت کنند.

مظفری به ایجاد جایگاه ممتاز اقتصادی برای ایران در منطقه و جذب سرمایه گذاری جدید اشاره کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقای اقتصادی هستیم به یقین بین المللی کردن بورس می‌تواند راهگشا در این زمینه باشد، زیرا سهولت انجام معامله را در پی خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان داشت: پایین بودن هزینه‌های خرید و فروش، تنوع اوراق بهادار، ابزارهای مشتقه و شفافیت در بورس بین المللی موجب جذب سرمایه گذاران زیاد و در نتیجه نقدینگی فراوان برای کشور خواهد شد.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بورس بین‌الملل باعث می شود تا موقعیت خوبی برای ارتقای تکنولوژی، استانداردهای کاری و بهبود خدمات به وجود آید.

وی به بهبود مدیریت شرکتها اشاره کرد و افزود: با ورود شرکت ها به بورس بین الملل و بازارهای جهانی، دانش فنی، استانداردهای بورس، استانداردهای مدیریتی و راهبری شرکتی حتما افزایش پیدا می کند و این امر به افزایش شفافیت و بهبود مدیریت شرکت ها هم کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر