بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
آنچه در گروه‌های معامله‌گری مرسوم است جداکردن بخش تحلیلگری از تریدری است.
کد خبر : ۱۹۸۴۴۲

یک آزمون سخت برای معامله‌گر

به گزارش بورس نیوز، آنچه در گروه‌های معامله‌گری مرسوم است جداکردن بخش تحلیلگری از تریدری است. به اینصورت که تحلیل گران در اتاقی مجزا به دور از استرس‌ها و هیاهوی بازار تحلیل خود و دور نمای قیمتی را مشخص و ترسیم می‌کنند و معامله‌گران در اتاقی دیگر بر اساس شروط ورود و گرفتن تریگر پوزیشن‌ها را فایر (fire) و حد ضرر‌ها را ست (set) و معاملات را تریل (trail) می‌کنند.

بخش تریدری بسیار بخش حساسی هست و من معمولا آن‌ها را از بین اشخاص خاص که روی ذهن و اعصاب خود تسلط کامل دارند انتخاب می‌کنم؛ و این واقعیت را باید پذیرفت که دنیای تحلیلگری با تریدری کاملا متفاوت است.

چند هفته‌ای گذشت و دو تن از معامله‌گران بد جور ذهن مرا درگیر کرده بودند آن‌ها بسیار در کار خود عالی بودند و نتایج شگفت انگیز بود، ولی به خاطر مشکلات خاصی که با هم پیدا کرده بودند به اختلافات و تنش‌های رفتاری بدی در محیط کار دست میزدند که این موضوع اصلا خوب نبود و باید یکی از ان‌ها را اخراج می‌کردم، ولی واقعا کدام یک را، هر دو خوب بودند.

روزی به ذهنم رسید مسابقه‌ای ترتیب دهم و هر کسی بازنده شد می‌بایست شرکت را ترک می‌کرد. موضوع را به آن‌ها گفتم و استقبال کردند. من نیز حساب معاملاتی هزار دلاری را در اختیار هر یک قرار دادم و دو شرط مشکل برای ان‌ها تعیین کردم:

گفتم با مدیریت سرمایه و با شیب مشخص حساب هزار دلاری را به پنجاه درصد ضرر برسانید یعنی پانصد دلار و بعد حساب نصف شده را مجدد با صد درصد سود به هزار دلار رشد دهید. چیزی که بهش میگیم معامله معکوس.

یکی از آن‌ها خنده تمسخرانگیزی زد و گفت همین! من هم با لبخند گفتم اری همین؛ و خداحافظی کردم و یک هفته به آن‌ها فرصت دادم.

هفته بعد فقط یک نفر آن‌ها به شرکت مراجعه کرد و توانسته بود طبق شرط و با ارائه هیستوری مسابقه را پیروز شود.

یک معامله‌گر حرفه‌ای معامله‌گری است که افسار سود و ضرر در دست اوست. او می‌تواند ارادی و کاملا با برنامه سود کند و چنین شخصی کاملا قادر است به طور ارادی و هدفمند معاملات خود را به سمت ضرر بکشاند. چنین شخصی یک معامله‌گر تمام عیار است. او را استخدام کنید او یک چاه نفت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"سازمان بورس" و صندوق‌های مشترک

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"سازمان بورس" و صندوق‌های مشترک

ارسال نظر