بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده و براساس گزارشات ارائه شده از سوی مراکز نظارتی، تخلفات بسیاری در این مناطق صورت گرفته که این امر نیز مزید بر علت شده تا مناطق آزاد نتوانند برای اقتصاد نقش‌آفرینی مثبت و کاملی داشته باشند.
کد خبر : ۱۹۸۴۸۳

به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی درخصوص ایفای نقش مناطق آزاد در توسعه کشور، اظهار کرد: اگرچه مناطق آزاد به منظور تحقق اهداف خاصی تاسیس شد تا از طریق امتیازات ویژه‌ای همانند معافیت‌های مالیاتی، تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و. محیط جذابی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها، فناوری‌های جدید، رونق تولید، اشتغالزایی و... ایجاد شود، اما در طول سال‌های گذشته این مناطق نتوانستند آنچنان که باید و شاید اهداف مورد نظر قانونگذار را محقق کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت اقزود: نقش در توسعه صادرات کشور یکی از مهمترین وظایف مناطق آزاد محسوب شده و مناطق آزاد باید سکوی صادرات کشور می‌شدند. حال آنکه این مناطق در طول سال‌های گذشته به دروازه واردات کالا‌های مصرفی و غیرضروری به صورت مسافرتی تبدیل شدند که این روند مخرب تولید ملی است.

وی ادامه داد: اگرچه از مناطق آزاد به عنوان مکمل اقتصاد ملی یاد می‌شود، اما این مناطق نه تنها مکمل اقتصاد ایران نبودند بلکه تا حدود زیادی موجب تضعیف اقتصاد شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امتیازات مالیاتی مناطق آزاد باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود. اگرچه مناطق آزاد برای مناطق مرزی محل استقرار خود منافعی دارد، اما اهدافی که در قانون برای تاسیس آن پیش بینی شده تاکنون حاصل نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مناطق آزاد به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شدند. براساس گزارشات ارائه شده از سوی مراکز نظارتی، تخلفات بسیاری در این مناطق صورت گرفته که این امر نیز مزید بر علت شده تا مناطق آزاد نتوانند برای اقتصاد نقش‌آفرینی مثبت و کاملی داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر