بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
بورس نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۴ درصدی کنستانتره آهن طی ۶ ماه

کنستانتره آهن طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری، میزان تولید ۱۳.۵ میلیون تن را تجربه کرد که نشان از رشدی ۴ درصدی دارد.  
کد خبر : ۱۹۸۵۷۷
 
رشد ۴ درصدی کنستانتره آهن طی ۶ ماه
 
به گزارش بورس نیوز، میزان تولید کنستانتره سنگ آهن کشور طی ۶ ماهه نخست سال جاری به ۲۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۲۶ تن می‌رسد که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۶۶ تن بود.

از میان تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن کشور، شرکت‌های «گل گهر» ۸ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۷۲ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۰۶ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۴۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۸۱۵ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۸۶ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۱۸ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۴۴ هزار و ۱۶۷ تن، «صبا نور» ۴۶۱ هزار و ۹۷۳ تن و «جلال آباد» ۲۵۰ هزار و ۵۴۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید داشتند. 

میزان تولید سنگ آهن دانه بندی توسط ۵ شرکت بزرگ معدنی طی مدت مذکور به حدود ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۰۸ تن می‌رسد که نسبت به برنامه تعیین شده یعنی ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۶۵۷ تن، کاهشی ۴۰ درصدی داشته است.

شرکت‌های سنگ آهن سنگان میزان ۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن، صبا نور میزان یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۲۹۱ تن، سنگ آهن مرکزی میزان ۳۱۵ هزار تن، فلات مرکزی میزان۴۷۰ هزار و ۲۴۰ تن و چادرملو میزان ۲۲۴ هزار و ۲۰۰ تن تولید را از آن خود کرده اند. 

از فروردین تا شهریور ۹۸، میزان تولید گندله سنگ آهن به حدود حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۹۸۶ تن رسیده است که درمقایسه با رقم مشابه سال ۹۷، (۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۰۹ تن) کاهشی ۲ درصدی داشته است. 

شرکت‌های بزرگ گندله ساز را چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور تشکیل می‌دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استعداد بالای این معدنی در رشد قیمت؛

"کچاد" معدنی‌ها را پشت سر گذاشت

استعداد بالای این معدنی در رشد قیمت؛

"کچاد" معدنی‌ها را پشت سر گذاشت

ارسال نظر