بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

چشم‌انداز مثبت بنیادی‌ها در میان مدت

منفی شدن سهم های بنیادی بازار در چند روز اخیر ناشی از ناکارایی بازار بوده و معتقدم باید از منفی ها به عنوان فرصتی برای خرید سهم های بنیادی استفاده کرد.
کد خبر : ۱۹۸۶۲۹

چشم انداز مثبت بنیادی ها در میان مدت

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل با افت ۹۹۱ واحدی تا این لحظه همراه بوده و شاخص کل هم وزن هم ۱۸۰۳ واحد نزول داشته اما؛ تفاوت منفی امروز بازار با روزهای قبل، سبز خوشرنگ بر قامت نمادهایی همچون «فملی»، «فولاد» و «شبندر» است. به نظر می رسد بنیادی ها کم کم راه خود را از سایر سهم ها جدا خواهند کرد.

نیما پروانی مدیر صندوق نوین پایدار در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: نگرش تکنیکالی به شاخص کل را چندان منطقی نمی دانم. اما هر روند صعودی، اصلاح هم خواهد داشت. روندهای صعودی و نزولی همیشگی نیست؛ اما آنچه مهم است این است که همان طور که در روندهای صعودی، هر سهمی برای خرید ارزنده نیست؛ در روندهای نزولی هم نباید چوب حراج بر تمام سهم های بازار زد.

وی افزود: سهم های بنیادی و سودساز بازار مانند سهم های گروه پتروشیمی و پالایشی، فولاد، مس و سنگ آهنی ها، جزو سهم های ارزنده بازار هستند و حتی اگر چند روزی منفی معامله شوند، اما در میان مدت پتانسیل رشد داشته و بیش از سود بانکی، بازدهی به همراه خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: منفی شدن سهم های بنیادی بازار در چند روز اخیر ناشی از ناکارایی بازار بوده و معتقدم باید از منفی ها به عنوان فرصتی برای خرید سهم های بنیادی استفاده کرد. ضمن اینکه بهتر است استراتژی سرمایه گذاری در سهم های بنیادی، میان مدت باشد و هر افت قیمتی باعث نگرانی سهامداران و تشکیل صف فروش نشود. سهم های بنیادی بازار که عملکرد مناسبی داشته و سودساز هستند، جای ریزش چندانی ندارند. کما اینکه امروز هم شاهد رشد قیمت و افزایش تقاضا در نمادهای بنیادی بازار همچون «فملی» بودیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته؛

"غفارس" در "آسیا" اول شد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بی انگیزگی بازار برای رشد یا ریزش بیشتر

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ریزش شاخص ادامه دار نیست

ارسال نظر