بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بی انگیزگی بازار برای رشد یا ریزش بیشتر

سهم‌های بنیادی بازار هم در قیمت معقولی هستند که در این قیمت ها، نه رغبت چندانی برای فروش وجود دارد و نه انگیزه زیادی برای خرید!
کد خبر : ۱۹۸۶۶۸

بی انگیزگی بازار برای رشد یا ریزش بیشتر / حرکت بورس نیازمند اتفاقات مثبت یا منفی

به گزارش بورس نیوز، بازار امروز اگرچه منفی آغاز شد، ولی به لطف گزارش های عملکرد ۶ ماهه برخی شرکت ها و افزایش تقاضا در چند سهم بزرگ بازار، در نهایت با رشد اندک شاخص کل و بازگشت به کانال ۳۰۲ هزار واحدی مواجه شدیم. شاخص کل هم وزن اما کماکان منفی بود و بعضی تکنیکالیست ها معتقدند در صورت از دست رفتن مقاومت ۳۰۰هزار واحدی، شاخص کل تا محدوده ۲۸۰ هزار واحد، جای افت دارد.

پیمان تاتایی مدیر دارایی های شرکت تامین سرمایه امید در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: هر بازاری، روندهای مثبت و منفی داشته و دوره هایی برای اصلاح و استراحت قیمت ها دارد اما؛ شاید رشد پیاپی چند ماه قبل، سهامداران را کمی بدعادت کرده و انتظار روند صعودی همیشگی دارند.

وی ادامه داد: سهم هایی که از وضعیت بنیادی قوی تری برخوردار بودند، با فشار فروش چندانی مواجه نشدند و اکثر سهم هایی که در صف فروش قفل شده، همان سهم هایی هستند که تا دو هفته قبل مرتبا صف خرید بودند. دغدغه سهامدارانی که سهم شان در صف فروش قفل شده و شاهد کاهش سرمایه شان هستند، قابل درک است؛ ولی باید پذیرفت که قیمت بعضی سهم ها اشباع شده بود و جای اصلاح داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش بینی روند سهم های بنیادی بازار گفت: به نظر می رسد سهم های بنیادی بازار هم در قیمت معقولی هستند که در این قیمت ها، نه رغبت چندانی برای فروش وجود دارد و نه انگیزه زیادی برای خرید! این سهم ها احتمالا مدتی نوسان اندکی داشته و انتظار تحرک و رشد قیمت زیاد این گروه از سهم ها هم نمی رود.

تاتایی افزود: بازار سهام نیازمند اصلاح زمانی است و فعلا مدتی در همین محدوده درجا خواهد زد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای ریزش و یا رشد شارپ بازار سرمایه وجود ندارد و بازار در نیمه دوم سال، رشد معقول و ملایمی تجربه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها می تواند بهانه ای برای رشد سهم ها باشد؛ ولی بسیاری از سهم‌های بازار با همین بهانه رشد کرده و جای رشد بیشتری ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که «شاخص کل تا کجا افت خواهد کرد؟» گفت: اگرچه تکنیکالیست ها، محدوده هایی برای سقف و کف بیان می کنند، ولی تحلیل های تکنیکالیست ها از روند شاخص کل هم با یکدیگر تفاوت هایی دارد و نمی‌توان با صرف یک تحلیل تکنیکال، روند شاخص کل و قیمت سهم ها را پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز: 

"نوسان" و "اصلاح " ذات بورس است

دبیرکل نهاد‌های سرمایه گذاری ایران درگفت و گو با بورس نیوز:

آرزوی بزرگ برای نهادهای ناظر "بورس"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ریزش شاخص ادامه دار نیست

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

چشم‌انداز مثبت بنیادی‌ها در میان مدت

ارسال نظر