بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
کد خبر : ۱۹۸۶۸۵
نویسنده :
صدای سهامدار

سناریو برای مطلب سیمرغ

پیشنهاد می‌شود این سناریو را مشاهده کنید.

عرضه‌های اولیه‌ای به کام مدیران و به ضرر اعتبار "بورس"؛ تخم مرغ‌های گندیده در کیسه سهامداران شکست
 
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، ظاهرا پس از آنکه بسیاری از مدیران شرکت بورس و سازمان بورس در تکاپوی راه حل‌های مقطعی به فکر افزایش عرضه‌های اولیه بودند و به سراغ مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌ها هم رفتند، حالا پای تخم مرغ‌های شکسته به میان آمده است.

شرکت سیمرغ که به لطف شناسایی و تحقق سودی ۷۵۶ ریالی به ازای هر سهم در قیمت‌های ۵۱۰۰تومان به بازار بورس راه یافت حالا پس از گذشت تنها ۴ماه از عرضه‌اولیه، کاهش سودی ۹۲درصدی را ۹ماهه ابتدایی سال روانه سامانه کدال کرد.

سهمی که پس از عرضه‌اولیه و به لطف حباب ایجاد شده در بازار سهام قیمت‌های ۱۵۰۰۰ریال هم به ثبت رسانده بود حالا در گزارش ۹ماهه حسابرسی نشده خود خبر از شناسایی سود تنها ۶۱ریال سود خالص به ازای هر سهم می‌دهد.

تنها ۶۱ ریال سود خالص به ازای هر سهم «سیمرغ»

این سود در حالی محقق شده که صورت‌های مالی این شرکت خبر از شناسایی در حدود ۲۰ریالی زیان خالص در عملکرد سه ماهه سوم سال مالی جاری دارد و در صورت ادامه این روند چه بسا شاهد ثبت زیان نیز باشیم.

لازم به ذکر است، افزایش چشمگیر ۷۳‌درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته از مهم‌ترین عوامل کاهش چشمگیر و در حدود ۸۹۰ میلیارد ریالی سود ناخالص در مقایسه با سال مالی قبل است.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر