بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

سنگ پا، آری؛ دارو، نه!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به واردات سنگ پا با ارز دولتی و افزایش قیمت پراید و...
کد خبر : ۱۹۸۹۴۸

به گزارش بورس نیوز، ظاهرا تولید پراید در جاده مخصوص واقعا قرار است متوقف شود. گفته اند جایگزین های این محصول، قیمت بالاتری دارند و شاید از لحاظ قیمتی نتوان جایگزینی برای این خودروی ارزان! قیمت یافت. بعد هم دوستان برای آنکه خیلی حسرت خودروی ارزان قیمت بر دلمان نماند و بابت توقف تولید پراید غصه نخوریم، قیمت پراید را طوری در بازار بالا برده اند که انگار قرار است هم قیمت خودروهای اجنبی شود. بعضی از دوستان هم گفته اند تولید وانت پراید متوقف نخواهد شد و علاقمندان به این محصول، می توانند وانتش را بخرند.

دم خروس را باور کنیم یا...

گویا قرار بوده تغییراتی در ترکیب هیات مدیره یکی از اپراتورهای موبایلی صورت گیرد و مدیر فعلی که از طرفداران ارزش افزوده هم هست، جای خود را به فرد دیگری دهد؛ ولی یکی از آقایان که اتفاقا در ظاهر مخالف «وس» هم هستند، از حضور در این جلسه خودداری کرده و به یمن عدم تشریف فرمایی ایشان، مدیر طرفدار «وس» کماکان جایگاه خود را دارد. حالا مشخص نیست چه سیاستی است که بعضی از آنها که در ظاهر شعار مخالفت با ارزش افزوده را سر می دهند، در باطن طور دیگری رفتار می کنند!

 

وقتی سنگ پا واجب می شود 

عده ای از دلواپسان مرتبا از معایب تخصیص ارز دولتی به صنعت دارو سخن میگویند و می خواهند با حذف ارز دولتی دارو، اقتصاد کشور را نجات دهند! برخی بیماران هم درد خود را فراموش کرده و از ترس قیمت نجومی داروها بعد از حذف ارز دولتی آرزوی مرگ می کنند. اما جالب اینجاست که از بهارستان خبر رسیده ۱۳ تن سنگ پا با ارز دولتی وارد شده است و جالب تر اینکه بعضی اهالی بهارستان به جای رسیدگی به این موضوع فعلا در حال شمردن سنگ پاها هستند و گفته اند احتمالا کمتر از ۱۳ تن بوده! سنگ پاها هم به صدا درآمده و گفته اند با وجود بعضی ها، اصلا نیاز به ورود ما نبوده...

البته فقط سنگ پا نبوده، آقایان چیزهای دیگری هم وارد کرده اند که با عقل جور در نمی آید؛ مثلا ۱.۵ میلیارد دلار محصولات لبنی! اما نه از جنس شیر و ماست؛ از نوع پنیرهای لاکچری!

 

البته گفته اند چشم بادامی ها در این یکی دو سال نشان دادند از بعضی همسایگان که برایشان یقه می دریدیم، با مرام ترند و به رغم تهدید های دشمن مو بور، دوستان چشم بادامی مان در ماه سپتامبر حدود ۵۳۹ هزار تن نفت از ایران خریده اند! فقط امیدواریم به جای پول نفت، سنگ پا وارد نکرده باشیم...

 

نقد به جای کار

از ابتدای دولت یازدهم هر کس از راه می رسید نقدی به مسکن مهر داشت؛ حالا بعد از ۶_۷ سال انتقاد، طرحی برای بازار مسکن ارایه کرده اند که حتی از مسکن مهر هم پر اشکال تر است! احتمالا بعد از اجرای این طرح هم، چند دولت بعدی وقت خود را صرف کشف ایرادات و نقد این طرح خواهند گذاشت.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر

... و سپس تکذیب!

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

راکدی بازار مسکن و سوال مقابل رشد ساختمانی‌ها

ارسال نظر