بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
خبری از "کسرام" برای سهامداران مخابره شد؛

پشت پرده‌ای از آینده قرمز سودسازی

انتشار عملکرد مهرماه این شرکت به سهامداران این خبر را داد که رکود در بازار صنعت ساختمان همچنان ادامه دارد و فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر : ۱۹۹۰۰۵

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شاید اکنون که بسیاری از سهامداران آماتور و غیر حرفه‌ای شرکت پارس سرام به دنبال چرایی افت بیش از ۳۰ درصدی و ۱۳۰۰۰ ریالی قیمت هر سهم این شرکت در روز‌های اخیر می‌باشند، گزارش مهر ماه این شرکت نمایی شفاف‌تر را از وضعیت این شرکت آشکار می‌سازد.

آیا قیمت سهام شرکتی که در عملکرد ۹ ماهه خود به ازای هر سهم زیانی ۴۷۳ ریالی را به ثبت رسانده است می‌بایست در قیمت‌های ۳۸۵۰۰ ریالی معامله گردد؟؛ این سوالیست که به اصطلاح کارشناسانی که این روز‌ها به دنبال چرایی افت بازار سهام می‌گردند باید پاسخگو باشند.

شرکت پارس سرام با انتشار عملکرد مهر ماه خود به سهامدارانش این خبر را داد که رکود در بازار صنعت ساختمان همچنان ادامه دارد و فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است و شاید می‌بایست شاهد شناسایی زیان‌هایی به مراتب سنگین‌تر از این شرکت در سال مالی جدید باشند.

پشت پرده‌ای از آینده قرمز سودسازی

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود در ماه گذشته بر خلاف ماه‌های اخیر هم شاهد کاهش معنادار مقادیر فروش هستیم و هم کاهش چشمگیر نرخ‌های فروش «انواع توالت‌ها» تا حدود زیادی شرایط وخیم عملکرد مهرماه شرکت پارس سرام را آشکار می‌سازد.

در مجموع این شرکت در پایان ماه نخست سال مالی ۱۳۹۹، تنها ۱۳.۶ میلیارد ریال فروش انواع محصولات را ثبت نموده که در مقایسه با ۲۴۰ میلیارد ریال شهریور ماه قبل از افت محسوسی برخوردار بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
"زیان بیشتر، ارزش بالاتر" شعار این روز‌های بازار سرمایه؛

"کسرام" و زیان‌هایی که آخر پاییز شمرده شد

ارسال نظر