بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
فال نیک این سرمایه‌گذار از بورس؛

"ونیکی" به تقاضای سهامداران پاسخ محکمی داد

شرکت "سرمایه گذاری ملی ایران" در روز‌های رکوردشکنی بازار سهام در اندیشه فروش فرورفت و درآمد قابل توجهی برای خود کنار گذاشت که در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.
کد خبر : ۱۹۹۰۲۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت "سرمایه گذاری ملی ایران" در مهر ماه حدود ۹۵ میلیارد تومان از سهام تحت تملک خود را در بازار سرمایه به فروش رساند و از این محل، ۶۰ میلیارد تومان سود خالص کسب کرد.

در مجموع "ونیکی" در ۱۰ ماه گذشته از سال مالی خود، از محل فروش سرمایه گذاری‌ها به سود ۴۳۷ میلیارد تومانی دست یافته است؛ در حالی که در ۱۲ ماهه سال مالی ۹۷ حدود ۵۹ میلیارد تومان سود از این بابت کسب کرده بود. در واقع، این شرکت از رشد بازار سرمایه در سال جاری نهایت استفاده را برده و با فروش سهام در قیمت‌های بالا درآمد مطلوبی را برای خود کنار گذاشته است.

در طرف مقابل، در مهر ماه که قیمت‌ها افت قابل ملاحظه‌ای داشتند، ۱۳۳ میلیارد تومان سهم خریداری و خود را برای صعود مجدد قیمت‌ها آماده کرد.

به عبارت بهتر، "ونیکی" با در پیش گرفتن استراتژی خرید در قیمت‌های پایین و فروش در پیک قیمتی، سود مطلوبی را برای خود فراهم آورد؛ استراتژی که اگر سایر سهامداران خرد و عادی نیز به کار می‌بستند، شرایط بهتری در پرتفوی سرمایه گذاری خود مشاهده می‌کردند.

شایان ذکر است که ۲۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آبسیم پلاس اعلام کرده بودند در نیم سال اول سال ۹۸ متحمل زیان شده‌اند.

"ونیکی" پرتفویی مشتکل از شرکت‌های بورسی دارد و کمتر در شرکت‌های غیربورسی سرمایه گذاری کرده است. بهای تمام شده سبد سهام شرکت‌های بورسی بالغ بر ۲۱۳۸ میلیارد تومان است که ارزش بازار آن از ۸۰۸۸ میلیارد تومان فراتر رفته است.

شرکت‌های غیربورسی ۵۸ میلیارد تومان از نقدینگی این شرکت را به خود معطوف کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش حسابرس در خصوص افزایش‌سرمایه ارائه شد؛

"ونیکی" در تفکر جبران مخارج سرمایه‌گذاری

نگاهی به عملکرد ۹ماهه ابتدایی سال مالی۹۸؛

تخم‌مرغ‌های دو زرده در سبد این سرمایه‌گذار

نگاهی به افزایش درآمد‌های این سرمایه‌گذار؛

تعدیل مثبت ۳۴۴درصدی برای سهامداران این شرکت

ارسال نظر