بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
یک خط جدید آمپول به زودی در البرزدارو افتتاح خواهد شد و ظرفیت تولید آمپول شرکت حدود 40 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر : ۱۹۹۰۶۹

به گزارش بورس نیوز، علی مرتضوی مدیرعامل البرزدارو با اعلام خبر راه اندازی خط تولید جدید آمپول در این شرکت بیان کرد: از نظر روند فروش و سود آوری همچنان سعی می کنیم روند حفظ شود و در 6 ماهه نخست 98 از فروش 350 میلیارد تومان عبور کردیم. از سوی دیگر در حال تکمیل سبد محصولات در حوزه قلبی-عروقی و گوارشی هستیم. بطورکلی امیدواریم امسال با یک رشد بسیار خوب همراه شویم.
 
وی گفت: برنامه فروش ما برای امسال حدود 600 میلیارد تومان بوده است اما امیدواریم از 700میلیارد تومان عبور کنیم.
 
مرتضوی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود امسال صادرات البرزدارو به حدود 1.5 میلیون دلار برسد. این صادرات بیشتر به عراق و سوریه انجام می‌شود.
 
وی تاکید کرد: تاکنون حدود 4 دارو از جمله آمپول کتورولاک در عراق ثبت شده است. شاید دومین یا سومین شرکتی هستیم که محصولات خود را در عراق ثبت کرده‌ایم. با ثبت شدن محصول می‌توانیم جدا از تندرها، در بازار آزاد عراق که بازار بزرگی است، حضور داشته باشیم.
 
مرتضوی اضافه کرد: در نیمه دوم سال در حوزه قلبی و عروقی 2 محصول جدید، در گوارشی 1 محصول جدید و در خط تزریقی نیز حدود 3 محصول جدید خواهیم داشت. اما فارغ از این همیشه با مشکل کمبود ظرفیت مواجه بوده‌ایم. در همین راستا یک خط جدید آمپول به زودی در البرزدارو افتتاح خواهد شد و ظرفیت تولید آمپول شرکت حدود 40 تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. این خط تا پایان پاییز راه‌اندازی می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت البرزدارو درباره داروی پلی پیل که بسیاری از رسانه‌های خارجی  نیز روی آن کار کرده‌اند، افزود: نزدیک 12 سال روی این محصول کار شده است. اطلاعات داخلی بود اما همانطور که می‌دانید مجله لنست که معتبرترین مجله پزشکی است، اطلاعاتی که از سوی دانشگاه تهران ارسال شد را تائید و مقاله را چاپ کرد و در نتیجه اطلاعات قابل استناد است. یعنی این محصول در افراد بالای 50 سال در زمینه سکته‌های مغزی و قلبی پیشگیری می‌کند. شبیه این محصول در چند کشور دیگر کار شده است اما به مرحله‌ای که قابل استناد باشد، نرسیده‌اند.
 
وی تاکید کرد: بدون شک این موضوع به ثبت این دارو در کشورهای دیگر کمک خواهد کرد و در کشورهای آفریقایی به دنبال آن هستیم و به زودی ثبت خواهد شد. البته با کشورهای دیگر نیز مذاکره شده است اما چون پیش از چاپ مقاله ترکیب محصول را به آنها معرفی کرده بودیم، در نتیجه کشورهای آفریقایی تمایل بیشتری داشتند./ فانا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با همکاری پارک علم و فن آوری و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین؛

"دالبر" از داروی جدید کرونا رونمایی کرد

عملکرد سه ماهه انتهایی سال چنگی به دل نمی‌زند؛

تعدیل مثبت ۶۵ درصدی سودآوری "دالبر"

آیا سود ۱۵۰تومانی به ازای هر سهم شناسایی می‌شود؛

گزارشی امیدوار کننده از "دالبر"

نسخه‌های این داروساز زیر ذره‌بین رفت؛

نگرانی سهامداران "دالبر" از یک رشد!

ارسال نظر