بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش تأکیدکرد:

فعال‌سازی بخش تولید مواد حاجب در کارخانجات داروپخش

سال گذشته 480 میلیارد تومان فروش داشتیم که امسال تنها در 6 ماهه اول سال 360 میلیارد تومان را در فروش ثبت کردیم که حدود 80 درصد رشد فروش را در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشتیم.
کد خبر : ۱۹۹۰۷۰

به گزارش بورس نیوز وحید محلاتی مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش در خصوص وضعیت این شرکت بیان کرد: سال‌های قبل پروانه تولید مواد حاجب را شرکت کارخانجات داروپخش اخذ کرده بود اما فعال نبود و ما از امسال این پروانه را فعال کردیم و مواد اولیه را وارد و تولید را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: این موضوع با سازمان غذا و دارو نیز هماهنگ شده و امیدواریم نیمه دوم امسال قسمت اعظم حاجب‌ها و سال آینده تمام حاجب‌های موردنیاز را در کارخانجات داروپخش تولید کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت تولید کارپول در کارخانجات داروپخش هم عنوان کرد: مرداد ماه که کار را شروع کردیم، هفته‌ای یک میلیون عدد را تولید کرده‌ایم و همچنان روی این خط هستیم و تا پایان امسال تولید به همین صورت ادامه خواهد داشت. ملزومات و مواد اولیه لازم برای تولید کارپول نیز تهیه و تامین شده است و امیدواریم با ادامه این روند در سال آینده دیگر مشکلات امسال را نداشته باشیم و از ابتدای سال 99 تولید را در سطح 2 برابر تولید امسال خواهیم داشت.

محلاتی درباره برنامه فروش سال جاری کارخانجات داروپخش عنوان کرد: در سال جاری تمام شرکت‌های داروسازی فروش خوبی داشته‌اند و دلیل آن افزایش نرخ تولید و ارز بوده است. ما نیز رشد خوبی داشتیم. سال گذشته 480 میلیارد تومان فروش داشتیم که امسال تنها در 6 ماهه اول سال 360 میلیارد تومان را در فروش ثبت کردیم که حدود 80 درصد رشد فروش را در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش ادامه داد: در صورتی که در تامین مواد اولیه با مشکل خاصی همراه نباشیم می‌توانیم برای فروش بیش از 750 میلیارد تومان برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی داشته باشیم. شاید اگر بانک مرکزی در تامین مواد اولیه ابتدای سال همراهی بیشتری داشت، می‌توانستیم میزان فروش را نسبت به سال گذشته 2 برابر کنیم.

محلاتی درباره تامین ارز اظهار کرد: در ماه‌های گذشته مشکلاتی در تامین ارز وجود داشت . 2 ماه از سال تخصیص‌ها برای ما انجام نمی‌شد زیرا بانک مرکزی در حال ارزیابی بود که سال گذشته به تعهدات صادراتی خود عمل کرده‌ایم یا خیر. خوشبختانه بعد از 2 ماه مشخص شد به این تعهدات عمل شده است و 90 درصد پول ما برگشته است. در شهریور ماه توانستیم رقم خوبی را دریافت کنیم.

به گفته وی میزان فروش شهریور ماه 80 میلیارد تومان بود که نسبت به شهریور سال گذشته رشدی 2 برابری داشته است./ فانا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر