بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
حبابی که تلمبه های این شرکت باد کرد؛

محدودیت‌های ارزی به‌جان "تکنو" افتاد

کاهش فروش خالص شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی تنها ۵۵۱ میلیون ریال سود ناخالص در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شده است.
کد خبر : ۱۹۹۰۷۳

محدودیت‌های ارزی به‌جان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که قیمت‌های هر سهم شرکت مهندسی تکنوکار در ماه گذشته به بیش از ۸۰۰۰ ریال نیز رسیده بود گزارش ۶ ماهه این شرکت بار دیگر حباب قیمتی این سهم را بیش از پیش نمایان ساخت.

همانگونه که انتظار می‌رفت، پس از تحقق زیانی ۹ ریالی به ازای هر سهم در پایان سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، سهامداران شرکت تکنوتار بار دیگر شاهد عملکرد ناامیدکننده و ضعیفی از این شرکت در سه ماهه دوم و مجموع ۶ ماهه نخست سال مالی جاری بودند.

کاهش تعدادی و مبلغی خالص فروش داخلی محصولات با اهمیت شرکت نظیر دیسپنسر و جایگاه‌های سیار در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و تغییرات منفی فروش این محصولات از اصلی‌ترین دلایل زیاندهی این شرکت بود.

محدودیت‌های ارزی به‌جان

همانگونه که در جدول نیز ملاحظه می‌شود، کاهش فروش خالص شرکت در کنار حاشیه سود ناخالص ناامیدکننده، منجر به شناسایی تنها ۵۵۱ میلیون ریال سود ناخالص در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شده است.

بی شک یکی از دیگر نکات قابل توجه این شرکت وارداتی بودن بیش از ۴۰ درصد مواد اولیه مصرفی بوده که در سال‌های گذشته عمدتا از کشور‌های چین و ترکیه خریداری شده و ظاهرا این موضوع با توجه به محدودیت‌های ارزی و شروع تحریم‌ها علیه ایران، از جمله عوامل موثر در عملکرد ۶ ماهه این شرکت است.

محدودیت‌های ارزی به‌جان

اشتراک گذاری :
ارسال نظر