بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
چالش جدی مقابل روند سودآوری؛

مثلث فروش "شپاس" متوازن نیست

کاهش نرخ‌های فروش در مهر ماه در مقایسه با نرخ‌های فروش شهریور ماه، در تعداد زیادی از محصولات از جمله قیر ۷۰/۱۰ و قیر ۷۰/۶۰ که از اصلی‌ترین محصولات شرکت بوده به چشم می‌خورد.
کد خبر : ۱۹۹۰۷۶

مثلث فروش

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از اعلام سودی ۷۳۶ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۶ ماهه شرکت نفت پاسارگاد و تحقق سودی مشابه با سه ماهه اول سال در سه ماهه دوم سال جاری، گزارش عملکرد مهرماه منتشر شده این شرکت حاکی از کاهش نرخ محصولات این شرکت است.

همانگونه که در جدل فوق نیز مشاهده می‌شود، کاهش نرخ‌های فروش در مهر ماه در مقایسه با نرخ‌های فروش شهریور ماه، در تعداد زیادی از محصولات از جمله قیر ۷۰/۱۰ و قیر ۷۰/۶۰ که از اصلی‌ترین محصولات شرکت بوده به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است، شرکت نفت پاسارگاد در عملکرد مهر ماه خود موفق به فروش در حدود ۲.۸۵۰ میلیارد ریالی انواع محصولات خود شده که در مقایسه با فروش ۱۹.۸۵۶ میلیارد ریالی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری عملکرد و پوششی مناسب محسوب می‌شود.

مثلث فروش

از نکات قابل توجه سرمایه گذاران و سهامداران در خصوص سودآوری این شرکت می‌توان به موضوع کاهش نرخ‌های فروش و عدم تغییر نرخ‌های حاشیه سود اشاره داشت که این موضوع می‌تواند روند سودآوری این شرکت را در ماه‌های آتی با چالشی جدی روبرو کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر