بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس گفت:

نقش شبکه‌های مجازی در تصمیم‌سازی سرمایه گذاران

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس گفت: اگر ما امروز به هدایت جریان اطلاعاتی که از سوی شبکه‌های فضای مجازی، ابزارهای بدون مجوز و غیرکارشناسی معترض هستیم باید مدنظر داشته باشیم که راه حل رفع این مشکل، مسدود کردن شبکه های مجازی نبوده و با این قبیل محدودیت ها نمی توان جلوی این تاثیرگذاری را گرفت.
کد خبر : ۱۹۹۲۰۳

نقش شبکه‌های مجازی در تصمیم‌سازی

به گزارش بورس نیوز، محمودرضا خواجه نصیری اظهار کرد: امروزه شبکه‌های مجازی نقش بزرگی در وضعیت تصمیم‌سازی و مسائل اجتماعی جامعه ما دارند. اگر ما امروز به هدایت جریان اطلاعاتی که از سوی شبکه‌های مجازی، ابزار‌های بدون مجوز و غیرعلمی و همچنین غیرکارشناسی معترض هستیم باید مدنظر داشته باشیم که راه حل رفع این مشکل، مسدود کردن شبکه‌های مجازی نبوده و با این قبیل محدودیت‌ها نمی‌توان جلوی این تاثیرگذاری را گرفت.

وی افزود: با افزایش توان اطلاع‌رسانی درست و سالم و ارایه ابزار‌های هوشمند برای سرمایه‌گذار می‌شود نسبت به تقویت سرمایه‌گذاری و فرهنگسازی در این زمینه اقدام کرد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس ادامه داد: اگر استفاده از اطلاعات و دانش بورسی که به وسیله شبکه‌های مجازی هدایت می‌شود مورد نقد و انتقاد کارشناسان قرار دارد راه حل رفع آن ممنوعیت و محدودیت استفاده از این شبکه‌ها نیست بلکه باید تلاش کرد تا در کنار این شبکه‌ها در گاهی برای جذب مردم به سوی فضای سرمایه‌گذاری هوشمند فراهم شود.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن خاطرنشان کرد: برای اجرای این مساله سازمان بورس؛ بورس‌ها و تمامی نهاد‌های مالی کشور باید به صورت هماهنگ سعی کنند باافزایش این درگاه‌ها و امکان دسترسی آسان‌تر مردم به صندوق‌های سرمایه گذاری، مشاوره‌های سرمایه‌گذاری و سیستم‌های سرمایه‌گذاری هوشمند تخصیص دهند.

خواجه نصیری بیان کرد: در صورتی که مردم آگاهی کافی برای استفاده نکردن از ابزار‌های غیرمجاز وغیرکارشناسی این شبکه‌ها کسب کنند، درگاه‌های تخصصی را برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب خواهند کرد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس گفت: برای تحقق این مهم تنها راه این است که متولیان بازار سرمایه با صرف هزینه و سرمایه گذاری نسبت فرهنگ‌سازی دراین زمینه اقدام کرده تا مردم آسان‌تر و راحت‌تر از شبکه‌های مجازی به سمت درگاه‌های تخصصی و کارآمد سوق پیدا کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر