بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
در صورت‌های مالی ۶ماهه اعلام شد؛

سود عملیاتی "شاراک" بیش از ۶هزار میلیارد ریال

سود عملیاتی این شرکت در این دوره ۶هزار و ۵۱۶میلیارد ریال، سود خالص ۶هزار و ۹۳۴میلیارد ریال و سود انباشته ۹هزار و ۲۶۴میلیارد ریال اعلام شده است.
کد خبر : ۱۹۹۵۴۶

سود عملیاتی

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ خود را منتشر کرد.

این شرکت با سرمایه ۸هزار و ۶۴میلیارد ریالی سود محقق شده هرسهم را ۸۶۰ریال اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹درصد افزایش یافته است.

سود عملیاتی این شرکت در این دوره ۶هزار و ۵۱۶میلیارد ریال، سود خالص ۶هزار و ۹۳۴میلیارد ریال و سود انباشته ۹هزار و ۲۶۴میلیارد ریال اعلام شده است.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که قصد دارد محصولات جدید را شناسایی، طراحی و تولید کند و همچنین این تولید را براساس نیاز مشتری و براساس شرایط شرکت آغاز کند.

از سوی دیگر به کنترل هزینه‌های قیمت تمام شده محصولات و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر بر اساس برنامه ریزی‌های هفتگی و ماهانه بپردازد و استفاده بیشتر از خط لوله جهت انتقال مواد اولیه مورد نیاز شرکت با توجه به افزایش هزینه حمل را در دستور کار خود قرار داده است. علاوه بر این منابع جدید جهت حرید قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز تولید با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم را شناسایی کند.

این شرکت عمده‌ترین عامل نوسانات بهای تمام شده محصولات شرکت، تغییرات نرخ نفت خام و به تبع آن نرخ نفتا دانسته و همچنین نرخ تسعیر ارز مورد استفاده در تسعیر ماهیانه مواد اولیه خریداری شده بر اساس سامانه نیما نیز یکی از عوامل تأثیر گذار بر بهای تمام شده محصولات شرکت است.

«شاراک» در حال برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح شرکت صنایع پتروشیمی بین‌الملل قشم بوده که این امر منوط به مشارکت سایر سهامداران در افزایش سرمایه و همچنین نهایی شدن مراحل تأمین مالی شرکت مذکور است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر