بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
رئیس انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

درخواست جبران ضرر و زیان خودروسازان از سران ۳قوه

نامه‌ای به سران ۳ قوه ارسال کرده‌ایم که به این موضوع ورود کنند و ضرر و زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری خودرو را جبران کنند. اگر به این درخواست صنعت خودرو و قطعه‌سازی پاسخ داده شود، قطعاً اتفاقات خوبی درراه خواهد بود.
کد خبر : ۱۹۹۵۴۹

درخواست جبران ضرر و زیان خودروسازان از سران ۳قوه

به گزارش بورس نیوز، بعضی شرکت‌های قطعه برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را آغاز کردند و به نظر می‌رسد باید منتظر این اتفاق در سایر شرکت‌ها هم باشیم.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: اگرچه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی موجب ورود نقدینگی به شرکت‌ها نمی‌شود؛ اما شرکت‌های زیانده با این اقدام از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج‌شده و دغدغه احتمال انحلال شرکت‌های زیان ده را نخواهیم داشت.

وی افزود: خودروسازان تا این لحظه بالغ‌بر ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان داشته‌اند و تجدید ارزیابی، اتفاق مثبتی است که فعلاً این زیان را پوشش می‌دهد تا شرکت‌ها مشمول ماده ۱۴۱ نشوند. به نظر می‌رسد منطقی است که تمام شرکت‌های زیانده اقدام به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی کنند.

این فعال صنعت قطعه‌سازی در ادامه گفت: خودروسازان به خاطر قیمت‌گذاری‌های دستوری متحمل زیان شدند و توان پرداخت بدهی قطعه سازان را ندارند. ازاین‌رو نامه‌ای به سران ۳ قوه ارسال کرده‌ایم که به این موضوع ورود کنند و ضرر و زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری خودرو را جبران کنند. اگر به این درخواست صنعت خودرو و قطعه‌سازی پاسخ داده شود، قطعاً اتفاقات خوبی درراه خواهد بود.

نامه به سران قوا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
خدایی این خودروسازها دیگه شورشو دراوردن.یکی نیست به اینا بگه اگه ممنوعیت واردات نبود چقد میتونستید خودرو بفروشید؟این حلبیهایی که به اسم خودرو میفروشید کجای دنیا خریدار داره؟تازه به نرخگذاری هم معترضن.....احتمالا میخوان پرایدو 100میلیون بفروشن...... البته اینبار هم مثل همیشه احتمالا به نتیجه خواهند رسید.چون ارزانترین چیز در این مملکت جان انسانه.
یک سهمدار خرد خودرویی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
من بعنوان یک سهامدار خرد خودرویی بخصوص در سهام گروه سایپا پس انداز 30 سال کار و زحمتم طی 4 سال گذشته نابودشد و علتش فقط تحمیل ضرر توسط وزارت صمت است که دستور داد قیمت خودرو برای خریداران بدون افزایش باشد و همین باعث شد خودروسازها دهها هزار میلیارد تومن ضرر کنن که در واقع از جیب ما سهامداران خرد رفت. سهامیکه 4 سال قبل خریدم بجای اینکه مثل بقیه سهام و کالاها چند برابر قیمت شود یکسوم قیمت چهار سال قبل شده است.این ظلمی است که به ما توسط دولت تحمیل شد..
فرزاد معین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
خوب تولید باید رقابتی باشه نه اجباری، دولت یا باید واردات خاگه قراره بر طبق معیار دلار 11هزار تومانی پیش بریم، باید قیمت پراید 77میلیون باشه... در حالیکه هنوز قیمت کارخانه به 40تومان هم نرسیده.. یعنی چیزی حدود نصف قیمت کنونی ارزش گذاری شده... در این شرایط چیزی به جز ضرر عاید خودروساز نمیشه... من به عنوان سهامدار سابپا امیدوارم حقم رو زودتر بگیرم.