بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
مدیر فروش این سرمایه‌گذار ساختمانی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«ثرود» به دنبال راهکارهای جدید تامین مالی و فروش

سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در یک سال اخیر بازدهی ۴۰۰درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.
کد خبر : ۱۹۹۶۳۵

«ثرود» به دنبال راهکارهای جدید تامین مالی و فروش

به گزارش بورس نیوز، سهم شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در یک سال اخیر بازدهی ۴۰۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

گروه ساختمانی در حالی مورد اقبال بازار قرار گرفت که افزایش قیمت چشمگیر قیمت مسکن، سودآوری شرکت‌های ساختمانی را افزایش داده و «ثرود» هم از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت اگرچه در سنوات قبل زیان ده بود، اما در سال مالی منتهی به پایان شهریور ۹۸ به سود رسیده و باید منتظر گزارش عملکرد ۱۲ ماهه این سهم باشیم.

یزدانی مدیر فروش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار فروش پروژه‌های ساختمانی بیان کرد: وضعیت فروش در شرکت‌های ساختمانی با بازار املاک متفاوت است؛ چراکه در شرکت‌های انبوه‌ساز امکان پیش‌فروش و فروش اقساطی وجود دارد و متقاضیان مسکن راحت‌تر می‌توانند اقدام به خرید کنند؛ بنابراین شرکت‌های ساختمانی، کمتر تحت تأثیر رکود بازار مسکن قرارگرفته‌اند.

وی افزود: هرچند رونق یا رکود بازار مسکن در اجرای پروژه‌های ساختمانی مؤثر است، ولی روند احداث پروژه‌های ساختمانی بیش از رونق بازار مسکن، به گردش نقدینگی شرکت‌ها بستگی دارد. ازاین‌رو، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش اهمیت زیادی برای شرکت‌های ساختمانی دارد.

یزدانی اضافه کرد: یکی از راهکار‌های معمول تأمین مالی در شرکت‌های ساختمانی، اخذ تسهیلات از بانک‌ها است که البته هزینه مالی به شرکت‌ها تحمیل می‌کند. شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در حال مطالعه روش‌های دیگر تأمین مالی است و یکی از راهکار‌هایی که مشغول بررسی آن هستیم، طرح پیش ثبت‌نام است. تفاوت این روش با پیش‌فروش در آن است که در طرح پیش‌فروش، ابتدا بخشی از پروژه ساخته می‌شود و در اواسط کار، پیش‌فروش انجام می‌شود.

مدیر فروش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود گفت: در طرح پیش ثبت‌نام، می‌توان پروژه‌های ساختمانی را قبل از آغاز عملیات ساخت واگذار کرد و وجه فروش را به‌صورت تدریجی تا زمان تکمیل پروژه، دریافت کرد. البته این طرح چالش‌های قانونی دارد و چندان به امکان پیاده‌سازی آن خوش‌بین نیستیم. به‌هرحال طرح پیش ثبت‌نام اگر به لحاظ قانونی مورد تائید قرار گیرد، می‌تواند هم برای شرکت‌های ساختمانی و هم متقاضیان مسکن راهکار مناسبی باشد.

وی در رابطه با پیش‌بینی روند سودآوری شرکت در سال مالی جاری گفت: فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی قاطعی داشت و وضعیت درآمدی شرکت بستگی به تقاضای بازار خواهد داشت. قیمت املاک رشد زیادی داشته، ولی تقاضای خرید کاهش داشته و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود در حال حاضر پروژه آماده پیش‌فروش در دست ندارد و امیدواریم امکان اجرای طرح پیش ثبت‌نام فراهم شود. در صورت تداوم رکود در بازار مسکن، شاید حجم فروش مورد انتظار محقق نشود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چرا حباب‌های قیمتی باید تخلیه شوند؛

۲سال عدم سودآوری‌ازسهمی درمحدوده۶۰۰تومان!

سبزی سود در کنار زاینده رود؛

"ثرود" آماده فروش است

ارسال نظر