بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
هیچ حبابی در بازار وجود ندارد و حتی نسبت به ۸ سال پیش، عقب هم هستیم.
کد خبر : ۱۹۹۶۸۴

چشم انداز مثبت بازار سرمایه در ۶ ماه آینده

به گزارش بورس‌نیوز، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه پایش چهاردهم آبان ماه ۹۸ بیان کرد: پیشنهاد دامنه نوسان ۵ درصدی روزانه را برای بازار پایه به سازمان دادیم و منتظر تصویب آن هستیم. برای بررسی تخلفات احتمالی در بازار پایه، ۴۰۰ کد معاملاتی را بررسی کردیم. از هیات مدیره فرابورس بابت تهمتی که زدم، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: قیمت‌ها از واقعیت خود عقب‌تر هستند و هیچگونه حبابی هم دربازار وجود ندارد. ۸ سال پیش، وقتی من از بازار سرمایه به مجلس رفتم، ارزش بازار ۱۵۰ میلیارد دلار بود، ولی الان با وجود پذیرش شرکت‌های جدید، ارزش بازار، ۱۱۵ میلیارد دلار است. پس هیچ حبابی در بازار وجود ندارد و حتی نسبت به ۸ سال پیش، عقب هم هستیم.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در ۶ ماه آینده گفت: بازار در ۶ ماه آینده مثبت است، بدلایل اخبار و موضوعات مثبتی که وجود دارد. امسال، سال انتخابات است. هنوز قیمت سهام با نرخ دلار و تورم تعدیل نشده است. با نزدیک شدن به ژانویه و پایان سال میلادی، دلار تکان می‌خورد و با تکان نرخ دلار، پتروشیمی‌ها تکان می‌خورند. به هرحال ایام دهه فجر و بعد از آن هم ۲ اسفند و عید نوروز را در پیش داریم و می‌خواهیم مردم خوشحال باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کریم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
جای تاسف دارد هیچ حبابی نیست چگونه ممکن است حبابی نباشد که سهمام زیاندهصدبرابر یا صدو وپنجاه برابر گران شدهاند اگر حباب نیست پس این اعتراضات سهامدارانی که 50درصد سرمایه خود از ترکیدن حباب بازار پایه ازدست دادند چه هستند جندین بار قوانین بازار پایه را عوض کردند نباید کلی به بازار نگاه کرد قوانین اگر درست اجرا می شد الان خیلی از سهمام زیانده باید از بورس اخراج وحق معامله نداشتند هر سهمی که سه سال زیانده باشد طبق قانون بورس باید از بورس اخراج شوند حالا ببیند سهمامی هستند که تعطیل شدهاند ولی در بورس معامله میشوند متاسفا حباب فقط در سهام بنیادی نیست چرا که این سهام بوسیله سفته بازقابل بازی نیست قدرت پول سنگین می خواهد اما در بازار پایه سهام خیلی کوچک است وباب دل سفته بازار پس نباید ارزش بازار را بست دادبه کلیت بازار اگر به دلار هم حساب کنیم می بینم که بعضی از سهام هستند که از 80تومان به 12000تومان رسده اند اگر دلاری هم حساب کنیم قیمت بدون حباب این سهم با توجه به قیمت فعلی دلار باید سه برابر ونیم میشد یعنی میشد 2800ولی صد وپنجاه برابر شده راست است ما ازاینهمه حباب چون به رنگ هوا ست نمی بینیم باید عذر خواهی هم بشود