بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

کارگران کارخانه‌های قیر کار خود را از دست دادند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با روشی که وزارت نفت در جهت توزیع ماده اولیه قیر و تولید آن اتخاذ کرده باعث شده که تعداد قابل توجهی از کارگران کارخانه‌های قیر کار خود را از دست بدهند.
کد خبر : ۱۹۹۷۱۶

به گزارش بورس نیوز، احمد علیرضا بیگی درباره کمبود قیر در کشور اظهار کرد: در حال حاضر فصل کار پروژه‌های عمرانی در کشور روبه پایان بوده و ما با محدودیت قیردر جهت رسیدگی به این پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های راه با آن روبرو هستیم.

وی افزود: تلویزیون مستندی را نشان می‌داد که از کمبود ماده اولیه کارخانه‌های تولید قیر به نام "وکیوم باتوم" حکایت می‌کرد. البته همین ماده اولیه در اختیار تعدادی خاص از تولیدکنندگان قیر قرار گرفت که آن‌ها هم به جای تولید ایجاد ارزش افزوده برای این ماده خام آن را به صورت خام به کشور‌های دیگر صادر کردند.


نماینده مردم تبریز خانه ملت ادامه داد: با روشی که وزارت نفت در جهت توزیع ماده اولیه قیر و تولید آن اتخاذ کرده باعث شده که تعداد قابل توجهی از کارگران کارخانه‌های قیر کار خود را از دست بدهند و البته ناگفته نماند که در داخل کشور هم مشکلات زیادی از جهت تامین نشدن قیر پیش آمده و پروژه‌های عمرانی که می‌توانستند در این زمان مورد بهره برداری قرار بگیرند با مشکل مواجه شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره توزیع ماده اولیه قیر خاطرنشان کرد: ماده اولیه قیر در اختیار کارخانه‌ها و افراد خاصی قرار می‌گیرند و آن‌ها به جای اینکه این ماده را در جهت تولید استفاده کنند آن را صادر کردند، همین موضوع موجب شده که ما در داخل با بحران قیر مواجه شویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزارت نفت در توزیع و تولید قیر بی توجهی کرده و با توجه به افزایش قیمت قیر در خارج از کشور این ماده را صادر کردند و همین موضوع در واقع باعث شده که این افراد پول قابل توجهی را از این راه به دست آوردند و از طرفی هم کارگران در کارخانه‌های قیر کارشان را از دست بدهند. 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی دادوستد می شود؛

عرضه ۱۰۰ تن قیر در بورس کالا

در تالار محصولات صنعتی و معدنی رخ می دهد؛

بیش از ۱۵۸ هزار تن ورق فولاد مهمان امروز بورس کالا

امروز در تالار صادراتی رخ می دهد؛

عرضه بیش از ۷۶ هزارتن قیر در بورس کالا

ارسال نظر