بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
مدیرمالی شرکت سایپا شیشه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند مثبت سودآوری «کساپا»

روند مثبت سودآوری شرکت ادامه خواهد داشت و اگر اتفاق خاصی در تولید خودروسازان رخ ندهد، سودآوری نیمه اول امسال، در نیمه دوم هم تکرار خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۹۸۳۱

خوشبینی به تداوم روند مثبت سودآوری «کساپا»

به گزارش بورس نیوز یکی از گروه‌های جذاب این روزهای بازارسرمایه، گروه خودرو و قطعه‌سازی است.

پتانسیل افزایش سرمایه شرکت‌های این گروه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها احتمالا مهم‌ترین علت جذابیت سهم‌های این گروه بوده است.
اما در میان سهم‌های این گروه، سهم‌هایی هستند که با وجود تمام مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی، روند سودآوری خود را بهبود بخشیده‌اند.
«کساپا» در ۶ماهه اول امسال، به ازای هر سهم ۲۳ریال سود محقق کرده؛ حال آنکه در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۲۴ریال زیان شناسایی کرده بود! این سهم از ابتدای امسال بازدهی تقریبا ۱۲۲درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

داود کوهی نژاد مدیر مالی شرکت سایپا شیشه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص روند سودآوری شرکت بیان کرد: روند مثبت سودآوری شرکت ادامه خواهد داشت و اگر اتفاق خاصی در تولید خودروسازان رخ ندهد، سودآوری نیمه اول امسال، در نیمه دوم هم تکرار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر بهبود وضعیت سودآوری شرکت که جزییات آن افشا شده، رویداد بااهمیتی در شرکت رخ نداده که به اطلاع سهامداران نرسیده باشد.

کوهی‌نژاد خاطرنشان کرد: برنامه افزایش‌سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها عمدتا در شرکت‌هایی در دستور کار قرار گرفته که مشمول ماده ۱۴۱قانون تجارت بوده‌اند. شرکت سایپا شیشه خوشبختانه مشمول ماده ۱۴۱قانون تجارت نیست و الزامی برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداریم و فعلا اقدامی در این زمینه صورت نگرفته؛ مگر آنکه سهامدار عمده تصمیم دیگری داشته باشد که در آن صورت حتما اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر