تعداد بازدید : ۱۸۴
کد خبر : ۱۹۹۸۳۵
بورس نیوز بررسی کرد؛
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
پی‌پال قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، اقدامات جدیدی در حوزه پرداخت‌های موبایلی درون فروشگاهی ارائه دهد

به گزارش بورس نیوز، دن شولمن، مدیرعامل پی‌پال، در مصاحبه با اکسیوس گفت که قرار است این شرکت تا سال ۲۰۲۰، راهکارهای جدید پرداخت درون فروشگاهی ارائه دهد.

پی‌پال در راستای این تلاش یک کیف پول دیجیتال برای فروشگاه‌های فیزیکی ارائه می‌دهد و همچنین برای فعال ‌کردن پرداخت‌های درون فروشگاهی، از تکنولوژی ان‌اف‌سی و کیوآرکد استفاده می‌کند. پی‌پال، پرداخت درون فروشگاهی از طریق اپلیکیشن موبایلی را در سال ۲۰۱۸ حذف کرده بود و روش پرداختی جدید، به دنبال حذف این خدمت ارائه می‌شود.


توجه شولمن به پرداخت‌های درون فروشگاهی ناشی از پتانسیل بالایی بود که پرداخت‌های موبایلی در ارائه ارزش و قابلیت‌های بیشتر فراهم می‌کردند. مدیرعامل این شرکت عنوان کرد که اگر ارزش درون فروشگاهی پی‌پال فقط یک تفاوت ظاهری بود؛ یعنی تفاوت در پرداخت با موبایل به جای کارت اعتباری، راهکارهای پرداخت فیزیکی این شرکت از بین نمی‌ رفتند.

شولمن اکنون درک می‌کند که پرداخت‌ های موبایلی می‌توانند قابلیت‌های جدیدی ایجاد کنند. انتخاب استفاده از امتیاز پاداش در پایانه فروش، پرداخت هزینه خرید با چند روش پرداختی مانند پاداش‌ها، کارت اعتباری و نقدی و سفارش از طریق موبایل، از جمله قابلیت‌هایی هستند که پرداخت‌های موبایلی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این ویژگی‌ها، پرداخت‌های درون فروشگاهی را آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند و پی‌پال می‌تواند به واسطه آنها به یک بازیگر قابل توجه در این فضا تبدیل شود. بدین ترتیب ممکن است که ارائه پرداخت‌های درون فروشگاهی پی‌پال، چنین قابلیت‌ها و نیز ابزارهای دیگر مالی مانند POS financing را داشته باشد.

لازم به ذکر است که هنوز  پرداخت‌های موبایلی درون فروشگاهی هنوز آنطور که باید و شاید در آمریکا فراگیر نشده‌اند. پیش‌بینی شده بود که در سال ۲۰۱۹، حجم این پرداخت‌ها در آمریکا به ۷۶ میلیارد دلار برسد؛ با وجود اینکه تجارت الکترونیکی دو برابر بیشتر از این مقدار افزایش داشته است، اما ارزش‌ها و قابلیت‌های جدیدی که شولمن به آنها اشاره کرد، می‌تواند به موفقیت هرچه بیشتر صنعت پرداخت‌های موبایلی در سال‌های آتی کمک کند.

پی‌پال و ونمو، هر دو برای راه‌اندازی پرداخت درون فروشگاهی پی‌پال تلاش می‌کنند. این روش پرداخت می‌تواند محدودیت‌ کسب‌وکارهای شرکت‌های مذکور را رفع کنند. پی‌پال می‌تواند به حجم زیادی از فروش خرده‌فروشی دسترسی پیدا کند و با این راهکار جدید، اکوسیستم آن تقویت می‌شود و کاربرد آن افزایش یابد.

براساس برآورد اداره آمار آمریکا، تجارت الکترونیک تنها ۱۰/۱ درصد از فروش خرده‌فروشی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است. بنابراین با وجود اینکه محبوبیت خرده فروشی آنلاین که حدود ۹/۲ درصد از فروش آمریکا را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است، افزایش یابد، بخش عمده ای از فروش خرده‌فروشی‌ها هنوز به صورت آفلاین انجام می‌شود.

پی‌پال بدون حضور پررنگ در پرداخت‌های درون فروشگاهی، نمی‌تواند به آن میزان از فروش‌های گفته شده دسترسی داشته باشد. پس این شرکت برای خرده‌فروشی‌های فیزیکی، قابلیت‌های جدید پرداخت راه‌اندازی می‌کند که باعث می‌شود پی‌پال میزان خدمات خود را توسعه دهد. اگر مصرف‌کنندگان به استفاده از کیف پول دیجیتال پی‌پال و خدمات دیگر درون فروشگاهی آن بیشتر عادت کنند، احتمال دارد که کاربرد روش پرداخت ارائه شده نسبت به انواع دیگر روش‌های پرداخت‌ بیشتر شود.

در حال حاضر افزودن ارزش برای جذب مصرف‌کنندگان بیشتر برای پی‌پال اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از شبکه‌های کارتی بزرگ، یک دکمه خرید مشترک معرفی کردند که نسبت به روش پرداختی پی‌پال، راحتی بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

عرضه خدمات درون فروشگاهی با افزودن فرصت‌های درآمد جدید و ارتقا دیگر بخش‌ها، به ونمو کمک می‌کند که مسائل موجود بر سر راه سودآوری بیشتر را رفع کند. اگر ونمو ولت دیجیتالی خود یا دیگر پرداخت‌های درون فروشگاهی را ارائه دهد، کارمزدهای جدیدی برای خدماتش ایجاد می‌کند و درآمدش را افزایش می‌دهد.

همچنین این خدمات می‌تواند به ونمو کمک کند تا برنامه پاداش جدید برای کارت نقدی و کارت اعتباری آتی خود ایجاد کند و کاربرد و عملکرد آنها را افزایش می‌دهد. با این حساب، اگر ونمو برای مصرف‌کنندگان خود قابلیتی فراهم کند که در پایانه فروش، از طریق چند روش پرداخت، هزینه خرید خود را بپردازند، می‌تواند در زمینه پرداخت درون فروشگاهی محبوبیت پیدا کند. ونمو با تکیه به پرداخت‌های فرد به فرد (P2P)، فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند تا مصرف‌کنندگانش از قابلیت‌های دیگر آن نیز بهره‌مند شوند.

دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
ببینید و بشنوید آرشیو
Array
Array
Array
گزارش مجامع
افزایش ۲۴ درصدی سود خالص

افزایش ۲۴ درصدی سود خالص "بفجر" در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته، سود خالص این شرکت 734 میلیارد تومان بوده که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی 96 است.
رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال 97 نشان دهنده افزایش 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97 است.
مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس،گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.
آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: در شرایط کنونی که تامین خوراک اصلی ترین مشکل شرکت های پتروشیمی محسوب می شود پتروشیمی نوری به دلیل اتصال به 13 پالایشگاه پارس جنوبی مشکلی برای تامین خوراک ندارد.
سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

مجمع عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام شرکت پالايش نفت اصفهان(سهامی عام) با حضور 88 درصدی سهامداران، رئيس مجمع، مديرعامل شرکت پالايش اصفهان، نماينده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد.
افزایس سرمایه

افزایس سرمایه "ومعلم" در راه است/140 کشتی تحت پوشش بیمه معلم

مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار است.
افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

در سال جاری میزان فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را تجربه کرد که این امر حاکی از آنست که تحریم ها مانعی برای پیشرفت محسوب نمی شوند.
افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته در یک ماه آینده به هیات مدیره ابلاغ و مورد بررسی قرار می گیرد.

رفع مشکل کم آبی صنعت پتروشیمی در آینده ای نزدیک/ تولید 1130848 تنی "مارون" در سه ماهه اول سال جاری

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: برای جبران کم آبی و استمرار تولید واحدهای صنعتی، مسئولین شرکت اقدام به برطرف کردن این معظل از طریق تاسیس آب شیرین کن و استفاده از آب فاضلاب شهری کردند.
پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام) در ساعت 15 مورخ 1398/04/13 با حضور صاحبان 92/88 درصد از کل سهام و با نمایندگان تام‌الاختیار آنان در محل قانونی شرکت تشکیل شد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: