بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵
کد خبر : ۲۰۰۰۶
دکتر صالح‌آبادی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی توسعه نظام تامین مالی در ایران، در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت‌های بیمه در مرحله آماده‌سازی برای عرضه در بورس به سر می برند، افزود: درصورت آماده‌سازی شرکت‌های بیمه، بورس آمادگی لازم را برای پذیرش و عرضه این شرکت‌ها دارد. رئیس سازمان بورس اضافه کرد درحالیکه در یکسال اخیر، شاخص بورس‌های جهان براثر بحران مالی جهانی، 40 تا 70 درصد افت کردند، شاخص بازده کل بورس تهران تنها حدود 11 درصد کاهش یافت که کمترین افت شاخص در بین بورس‌های عضو فدراسیون جهانی بورس‌هاست.

وی ادامه ادادبورس ایران از فاز اول بحران مالی جهانی لطمه ندید، اما وقتی این بحران به بخش واقعی اقتصاد سرایت کرد، بورس ما هم تاثیراتی را پذیرفت.

رئیس سازمان بورس همچنین با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد فضای مناسب‌تر در تولید و سرمایه‌گذاری کشور، افزود: تا پایان سال 1393 همه‌ شرکت‌های دولتی شناخته شده و واجد شرایط مورد نظر قانون اصل 44 باید واگذار شوند که البته، آماده سازی و ایجاد فضای رقابتی مقدمه واگذاری شرکت‌های دولتی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سال گذشته بازار اوراق بهادار برای اولین بار در تاریخ خود، حجم معاملات به حدود 13 هزار و 700 میلیارد تومان با سهام عدالت و 11 تا 12 هزار میلیارد تومان بدون سهام عدالت رسید، گفت: در بورس کالا هم از 28 بهمن 86 محصولات پتروشیمی را پذیرش کردیم که حجم معاملات این بورس هم به حدود هشت هزار و 300 میلیارد تومان رسید دکتر صالح‌آ‌بادی شفافیت را از الزامات توسعه بازار سرمایه و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار دانست و گفت: قانون جدید بازار اوراق بهادار توجه بیشتری را به ایجاد شفافیت در بازار اولیه‌ دارد، درحالیکه پیش از آن به دلیل اینکه افشای اطلاعات مناسب نبود، نگاه مردم هم به تامین مالی در بازار تامین اولیه مثبت نبود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر