بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید. این کارخانه که در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد، نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا نمود و به همین دلیل، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد.
کد خبر : ۲۰۰۰۷۳

به گزارش بورس نیوز،محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سد‌های بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته ضمن اینکه ریل‌های تولیدی این شرکت به زودی در توسعه خطوط راه آهن ایران مورد استفاده قــــرار خواهد گرفت.
سرمایه و ترکیب سهامداران
ترکیب سهامداران شرکت در جدول و نمودار شماره ۱ نشان داده شده است.

سهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایه

سهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایه

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، یکی از صد‌ها شرکت فعال در بورس ایران است که در بازار دوم فرابورس فعالیت دارد. این سهم که با نماد «ذوب» شناخته می‌شود، ۶۱ میلیارد قطعه سهم دارد و با توجه به قیمت سهم در ۲۰ آبان ۹۸ (۱۸۲۰ ریال)، به نظر می‌رسد بالاتر بودن ارزش ذاتی شرکت نسبت به ارزش بازار این شرکت، مقبولیت سهام شرکت را افزایش داده و موجب بالاتر رفتن حجم معاملات سهام در دوره اخیر گردیده به گونه‌ای که نماد ذوب را می‌توان یکی از نماد‌های بنیادی خیلی خوب به دید میان مدت و بلند مدت برای سهامداری دانست.
ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب»، یکی از شرکت‌های پر بازده بورس ایران در سال ۹۷ بود. افزایش سرمایه ۸۵ درصدی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در پاییز ۹۷ سبب شد تا سهام این شرکت در این سال بازده مناسبی را تجربه کند. قیمت سهام شرکت در ابتدای این سال ۸۴۰ ریال بود که با انتشار خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، سهام شرکت مورد استقبال بازار قرار گرفت به طوری که در انتهای سال با احتساب افزایش سرمایه بازده بیشتر از ۳۰۰ درصد نصیب سهامداران شرکت نمود. همین بازده باعث شد تا قیمت سهام در سال ۹۸ نسبت به رشد شاخص کل و شاخص فرابورس از افزایش کمتری برخوردار گردد. البته عملکرد خوب شرکت در این مدت در بخش تولید و فروش باعث شد تا سهامداران انتظار افزایش مجدد در قیمت سهم را خواستار باشند.
همچنین در رتبه بندی صورت گرفته از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در میان ۴۰ شرکت برتر بورسی در سال ۱۳۹۷ قرار گرفت.
در جداول زیر روند قیمت سهام ذوب آهن اصفهان در سال ۹۸ و مقایسه آن با نمودار شاخص کل بورس، شاخص فرابورس و شاخص فلزات اساسی نمایش داده شده و در پایان میزان تولید و فروش شرکت از ابتدای سال ۹۸ و مقایسه آن با مدت مشابه سال دو سال گذشته ارائه می‌گردد.

سهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایه

سهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایه

سهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایهسهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایهسهام ذوب آهن اصفهان در بازار سرمایه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر