بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران خبر داد:

از صادرات شیر خشک تا اعمال محدودیت بر خروج خامه

احتمال این وجود دارد که صادرات و واردات شیر خشک آزاد شده و با ارز نیمایی و همچنین تعرفه گمرکی ۴ درصد صورت گیرد.
کد خبر : ۲۰۰۱۸۷

از صادرات شیر خشک تا اعمال محدودیت بر خروج خامه

به گزارش بورس نیوز، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران از احتمال آزادسازی صادرات و واردات شیرخشک با ارز نیمایی و افزایش عوارض گمرکی برای صادرات خامه از کشور خبر داد.

رضا باکری در مصاحبه با روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران گفت:   از آنجایی که تا کنون واردات و صادرات شیرخشک در کشور ممنوع بوده است احتمال این موضوع وجود دارد که صادرات و واردات این فرآورده آزاد شده و با ارز نیمایی و همچنین تعرفه گمرکی ۴ درصد صورت گیرد.

شیر خام اکنون بین ۲۷۵۰ تا ۲۹۰۰ تومان و متفاوت از قیمت مصوب تنظیم بازار با قیمت ۲۳۹۰ تومان به کارخانجات تولیدی به فروش می‌رسد؛ برخی تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی که از خریدن شیرخام با نرخ بالاتر از نرخ مصوب امتناع می‌کنند دچار کمبود شیرخام کافی در خط تولید خود هستند، برخی دیگر از کارخانه‌ها نیز به دلیل وجود طرح توسعه و افزایش ظرفیت‌های خود از شیرخام کافی برخوردار نیستند. دامدارانی که از عرضه کافی شیرخام خود به برخی از کارخانه‌های لبنی خودداری و شیرخام خود را به تولیدکنندگان شیرخشک کشور می‌فروشند تا واحد‌های لبنی را متقاعد به افزایش قیمت خرید شیرخام نمایند.

با وجود این که ما سالیانه در حدود ۴۰ الی ۵۰ هزار تن کره وارد کشور می‌کنیم، اما صادرات خامه در کشور تعادل بین عرضه و تقاضای چربی را برهم میزند. در این خصوص تدبیری اندیشیده شده است تا جهت جلوگیری بی رویه از صادرات خامه، لاجرم افزایش قیمت شیر خام و فرآورده لبنی و همچنین ایجاد تعادل لازم بین عرضه و تقاضا در بازار، عوارض گمرکی برای صادرات خامه فله و فریز شده ۶۰ درصد در نظر گرفته شود. البته اجرای موارد فوق منوط تصویب در کارگروه تنظیم بازار کشور است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قابل توجه سهامداران لبنی؛

صادرات شیرخشک آزاد شد

قابل توجه سهامداران لبنی؛

صادرات شیرخشک آزاد شد

ارسال نظر