بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
معاون بازرگانی کشتیرانی دریای خزر تاکیدکرد:

تداوم روند افزایشی رکوردهای حمل کانتینری «حخزر»

روند افزایشی رکوردهای حمل کانتینری کشتیرانی دریای خزر ادامه دارد.
کد خبر : ۲۰۰۲۱۰

به گزارش بورس نیوز، معاون امور بازرگانی کشتیرانی دریای خزر با اعلام اینکه طی سال 97 رقم بی سابقه 2734 TEU کانتینر توسط این شرکت در مسیر کریدور بین المللی چین-آکتائو-کاسپین حمل شده است، اظهار کرد: روند حمل کانتینری در این کریدور افزایشی است و این امیدواری وجود دارد که طی سال 98 دو برابر شود و به رکورد 6 هزار TEU برسد.

 

 وی با تأکید بر اینکه کریدور بین المللی یاد شده با همکاری نزدیک کشتیرانی دریای خزر و منطقه آزاد کاسپین عملیاتی شده است، افزود: تا این لحظه 39 سفر دریایی در این مسیر از سوی کشتیرانی دریای خزر انجام شده است.

 

 معاون بازرگانی کشتیرانی دریای خزر با اعلام اینکه هم اکنون 3 فروند از شناورهای این شرکت به صورت لاینری در کریدور چین-آکتائو-کاسپین فعال هستند، خاطر نشان کرد: این مهم در پی قرارداد منطقه آزاد کاسپین با راه آهن ملی قزاقستان عملیاتی شده است.

 

وی یکی از اقدامات مثبت کشتیرانی دریای خزر در این کریدور بین المللی را آغاز روند صادرات ایران به چین در این مسیر دانست و اضافه کرد: کشتیرانی دریای خزر با این اقدام ضمن کمک به توسعه صادرات ملی در زمان تحریم‌های ظالمانه، موفق شد بار رفت و برگشت را برای شناورهای خود فراهم کند تا از این طریق همزمان با افزایش درآمدها، هزینه ها را کاهش دهد.

 

به گفته این مقام مسئول در کشتیرانی دریای خزر، هم اکنون بخش عمده‌ای از کالاهای صادراتی ایران به چین از طریق کریدور بین المللی چین-آکتائو-کاسپین را گچ، مواد معدنی، خشکبار، فرش، صنایع دستی، شکلات و موادغذایی تشکیل می‌دهد.

 

وی یکی از اتفاقات خوب در همکاری کشتیرانی دریای خزر و بندر کاسپین را که حاصل رونق این بندر به واسطه عملکرد مناسب این شرکت است، اعمال تخفیفات مناسب از سوی بندر برای کشتیرانی دریای خزر دانست و افزود: این تخفیف‌ها زمینه را برای کاهش هزینه‌های شرکت فراهم کرده و همچنین رضایت صاحبان کالا را نیز به همراه داشته است.

 

 معاون امور بازرگانی کشتیرانی دریای خزر با اشاره به اینکه یکی از اهداف عملیاتی این شرکت توسعه حمل و نقل کانتینری در دریای خزر است، گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل کانتینری روشی تمیز و سریع است، تلاش شده است که تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی برای بهره برداری از این روش تشویق و ترغیب شوند که به نظر می رسد در این زمینه موفق بوده‌ایم



اشتراک گذاری :
ارسال نظر