بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
عدم همخوانی تابلوی معاملات با فاکتورهای فروش؛

درآمد "سایرا" کمتر از حقوق مدیران

مشخص نیست که در حال حاضرو بر اساس چه پایه و اساسی قیمت سهام این شرکت زیان‌ده و بدون فعالیت و بر اساس مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ورشکسته، ارزش بازار ۴۵۸ میلیارد ریالی دارد؟
کد خبر : ۲۰۰۲۱۶

زیان از پشت زیان در

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بازار پایه یکی دیگر از شگفتی‌های خود را با گزارش عملکرد سالیانه شرکت ایرانیت نشان داده و در حالی که ارزش هر سهم این شرکت به بیش از ۱۰ هزار ریال رسیده که این شرکت تقریبا هیچگونه فعالیت و درآمد عملیاتی ندارد و کل درآمد این شرکت در سال گذشته معادل ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.

مشخص نیست این شرکت‌ها که تقریبا سالیان سال است تعطیل و فاقد فعالیت هستند در بازار سرمایه کشور چگونه امکان فعالیت دارند و مسئولین بورس بر چه اساسی این ریسک سنگین را به بازار و اهالی آن تحمیل می‌کنند؟ در واقع به نظر می‌رسد حتی شرکت‌های صرفا به ثبت رسیده و بدون توجه به میزان فعالیت و تولید و ارائه خدمات و صرفا با درج در بازار پایه امکان معامله و کسب کارمزد برای متولیان بورس و ایجاد فضای سفته‌بازی برای سفته‌بازان، امکان معامله را خواهند داشت.

همانگونه که ذکر شد عملکرد شرکت ایرانیت با درآمد ناچیز ۲۳۰ میلیون تومانی که کمتر از حقوق مدیران این شرکت است، با توجه به هزینه‌های این شرکت منجر به کسب زیان خالص ۴۵ میلیارد ریالی شده و جمع زیان انباشته این شرکت به ۷۵۱ میلیارد ریال و بیش از ۱۵ برابر سرمایه ثبت شده آن رسیده است.

زیان از پشت زیان در

مشخص نیست که در حال حاضرو بر اساس چه پایه و اساسی قیمت سهام این شرکت زیان‌ده و بدون فعالیت و بر اساس مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ورشکسته، ارزش بازار ۴۵۸ میلیارد ریالی دارد؟

مشخص نیست با توجه به این روند و احتمال متضرر شدن سنگین سهامداران این گونه سهام، آیا مجددا شاهد فرافکنی مسئولین بورس خواهیم بود؟ آیا وقت احساس مسئولیت و اجرای وظایف قانونی این دوستان نرسیده است؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
طبق قانون تجارت وقتی شرکتی در حال ورشکستگی است. (عدم توان پرداخت دیون حال شده ورشکستگی است.) مدیر عامل و هیئت مدیره باید اعلام ورشکستگی کنند و خودشان موضوع را به دادگاه اطلاع بدهند وگرنه ورشکسته به تقصیر شناخته می شوند. طلبکاران و دادستان هم می توانند درخواست اعلان ورشکستگی کنند ولی در ایران قانون اجرا نمی شود و حتی بورس ویژه شرکتهای ورشکسته داریم که در حال عرضه سهامشان به مردم هستند. مثل حاریا که سه برابر شرکت زیان دارد و زمین شرکت هم گروی وام نپرداخته اش به بانک است و قصد دارد 580 درصد هم تجدید ارزیابی از همان زمین کند...
موسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
یک مشکل دیگر این است که طلبکاران این شرکتها که اغلب بانکها هستند جهت احقاق حق خودشان از این شرکتها شکایت نمی کنند ( الان بانکها چقدر معوقه دارند ولی اقدامی نمی کنند و توسط سهامداران و بورس هم بازخواست نمی شوند ) و در مواردی هم که شکایت می کنند. قوه قضاییه پرونده را سالهای متمادی کش می دهد و شرکت ورشکسته هم همینطور ادامه حیات می دهد و حقوق کارکنان را می پردازد و بر زیانش می افزاید..