بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
برای کسانی که مدام در حال سفر و رفت و آمد هستند، این موضوع که سوار بر چه نوع هواپیمایی می‌شوند اهمیت بسیاری دارد. آیا شما هم هنگام تهیه بلیط هواپیما به این موضوع اهمیت می‌دهید؟ البته منظورمان از نوع هواپیما، فقط مدل آن نیست! منظور تمامی ویژگی‌های یک هواپیما می‌باشد مانند تکنولوژی‌های استفاده شده در آن و موارد دیگری مانند پهن بودن پیکر و یا کوچک بودن و به طور کلی اندازه آن می‌باشد.
کد خبر : ۲۰۰۳۰۶

به گزارش بورس نیوز،در دنیا تا دل تان بخواهد هواپیما با کاربری‌های متنوع وجود دارد که شاید در دربرحه‌ای از زمان بهترین هواپیمای جهان بوده اند و اکنون رقبا هواپیما‌های بهتری جایگزین آن کرده اند. این روز‌ها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، هر زمینه در حال پیشرفت است و این پیشرفت در صنعت هواپیما سازی هم کاملا آشکار است. رقابت در بین شرکت‌های هواپیما سازی به گونه‌ای است که هر کدام برای اینکه ثابت کنند بهترین هواپیمای جهان کدام است روز به روز هواپیما‌های پیشرفته تری می‌سازند! از این رو ما تصمیم گرفته ایم که در این مطلب به معرفی بهترن هواپیما‌های مسافربری جهان بپردازیم. همه چیز در ارتباط با اجاره خودرو در کیش و قشم نیز می‌تواند به شما کمک کند تا سفر دلچسب تری داشته باشید.
هواپیمای مسافربری ایرباس A۳۵۰
این هواپیمای مسافربری که با نام ایرباس A۳۵۰ شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رونمایی شد. این ایرباس به عنوان یکی از بهترین و جدیدترین هواپیما‌های مسافربری در جهان شناخته شد و ۷ سال است که از ساخت و ارائه آن می‌گذرد. این هواپیما یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین هواپیما‌های جهان می‌باشد و علت اینکه جزء یکی از مهم‌ترین ایرباس‌های مسافربری می‌باشد هم همین است. بدنه هواپیما کاملا از جنس آلومینیوم می‌باشد و همین سبب شده که میزا مقاومت هواپیما به شدت افزایش یابد. ایرباس A۳۵۰ لقب کامپیوتر پرنده را به خود اختصاص داده است و دلیل آن هم وجود پیشرفته‌ترین سیستم‌های دیجیتالی در آن می‌باشد. این هواپیما ۳ مدل مختلف دارد که هر کدام ظرفیت متفاوتی دارند، اما به طور کلی میانگین ظرفیت شان حدود ۲۷۰ تا ۳۷۰ نفر است. تعداد زیادی از این ایرباس در ناوگان‌های مسافربری ایرلاین‌های معروفی همچون قطر ایرویز قرار دارد. به طور کلی ایرباس A۳۵۰ یکی از پر استفاده‌ترین هواپیما‌ها در کل جهان است.

مهم‌ترین هواپیما‌های مسافربری جهان
هواپیمای مسافربری Crystal Skye
هواپیمای مسافربری کریستال اسکای ساخته شرکت هواپیما سازی بوئینگ است. جالب است بدانید که این هواپیما به صورت اختصاصی ساخته شده است و اکنون هم نامش در فهرست بهترین هواپیما‌های جهان قرار دارد. این هواپیما در اصل از روی نسخه هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ساخته شده و ظرفیت آن ۸۰ نفر می‌باشد. هواپیمای کریستال اسکای بهترین صندلی‌های مخصوص مسافر را دارد و مجهز به سالن غذا خوری جدا می‌باشد. البته این تنها ویژگی و تجهیزات این هواپیما نیست! مدرن بودن و وجود بهترین سیستم‌های هوشمند در این هواپیما سبب شده تا با عنوان هتل ۵ ستاره متحرک در کل جهان معروف شود. در این هواپیما غذا‌های آماده به مسافرین داده نمی‌شود و در قسمتی آشپزخانه تعبیه شده است و یکی از خبره‌ترین آشپز‌های دنیا در آن مشغول به پخت غذا می‌باشد. ممکن است سفر با این هواپیما کمی خرج روی دست تان بگذارد! چراکه قیمت بلیط هایش بسیار زیاد است. در هواپیمای کریستال اسکای ۱۸۸ مبل بسیار شیک و راحت وجود دارد. در این هواپیما آنقدر امکانات وجود دارد و فضای داخلی آن به قدری زیبا طراحی شده که قطعا اگر بخواهیم در مورد امکاناتش حرف بزنیم در یک مقاله نمی‌گنجد و باید یک مقاله کامل به ان اختصاص دهیم!

مهم‌ترین هواپیما‌های مسافربری جهان


هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۸۷
یکی دیگر هواپیما‌هایی که در فهرست مهم‌ترین هواپیما‌های جهان قرار دارد، هواپیمای Boeing ۷۸۷ است. تولید این هواپیما در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و هر کدام از آن‌ها ظرفیتی بالغ بر ۲۱۰ تا ۳۳۰ مسافر را دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هواپیما این است که شرکت سازنده ان همواره به فکر تغییر و تحولاتی عظیم در بهبود بهتر سیستم‌های آن است و اکنون تصمیم دارد که مدل باربری آن را هم بسازد. معمولا ایرلاین‌های آسیایی و ژاپنی بیشترین آمار را در خرید این نوع هواپیما دارند. در ایران هم چند مدل از این هواپیما وجود دارد که اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما استانبول با این هواپیما سفر کنید.
تا به حال از این مدل هواپیما ۹ سری ساخته و ارائه شده است و قرار است که سری ۱۰ آن هم به زودی وارد بازار شود. جنس بدنه بوئینگ ۷۸۷ از کامپوزیت می‌باشد و شرکت سازنده آن در تلاش است که در ساخت نسخه‌های جدید مشکلات فنی نسخه‌های قبلی را بهبود ببخشد. این هواپیما یکی ز ریع الفروش‌ترین هواپیما‌ها در دنیاست و بر اساس آمار‌های گرفته شده حدود ۸۰۰ فروند از آن سفراش داده شده است.

مهم‌ترین هواپیما‌های مسافربری جهان

هواپیمای مسافربری ایرباس A۳۸۰
ایرباس A۳۸۰ یکی از کاندید‌های بهترین هواپیما‌های مسافربری در جهان است. این هواپیما را با عنوان بزرگترین و غول پیکرترین هواپیما‌های جهان شناخته شده است. این مدل در سال ۱۹۹۶ میلادی ساخته شد و اولین نسخه آزمایشی آن هم در سال ۲۰۰۵ میلادی ارائه شد. ایرباس A۳۸۰ پس از دو سال اولین پرواز خود را در خط هوایی سنگاپور انجام داد. این هواپیمای بزرگ قابلیت جابجایی بیش از ۵۲۵ مسافر را در ۳ کلاس پروازی مختلف دارد. البته ظرفیت آن تا حدود ۸۵۳ نفر هم می‌باشد و قابلیت پرواز تا ۸ هزار مایل دریایی را هم دارد و بسیار مناسب سفر‌های دور و بین المللی می‌باشد مانند کیش که می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما کیش با این مدل هواپیما‌ها سفر کنید.

مهم‌ترین هواپیما‌های مسافربری جهان
این هواپیما آنقدر غول پیکر است که فقط ۲۰ فرودگاه در دنیا وجود دارند که ظرفیت پذیرش پهنای باند این هواپیما را دارد. جالب است بدانید که لقب بزرگترین هواپیمای جهان متعلق به همین نوع است، اما هواپیمای آنتونوف AN-۲۲ هم جزء غول پیک‌ترین هواپیمای جهان است، اما فقط برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایرلاین‌های مختلفی از هواپیمای A۳۸۰ استفاده می‌کنند و به دلیل بزرگ بودنش امکانات جالبی را به آن افزوده اند برای مثاب برخی از ایرلاین‌های دنیا در قسمت فرست کلاس سیستم‌های بسیار لوکسی نظیر حمام، غذاخوری‌های لوکس برای مسافرین طراحی کرده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر