بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به زیر سبیلی رد کردن بدهی دوستان دولتی و مفقودی ۴۸ میلیارد تومان در بانک بورسی و....
کد خبر : ۲۰۰۳۲۴

به گزارش بورس نیوز، ظاهرا شاخ و شانه کشیدن برخی نهادها فقط برای غریبه ها و بخش خصوصی است و تخلفات بعضی دوستان شان را زیر سبیلی رد می کنند. سازمان امور مالیاتی گویا از بزرگترین بیمه دولتی کشور برای سال های ۹۱ تا ۹۴ و سال ۹۶، مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان طلبکار است و جالب اینجا است که شرکت بدهکار هم در حساب های خود هیچ ذخیره ای برای این بدهی مالیاتی در نظر نگرفته است.

 

رشته زیان ده بیمه ها

اما گفتیم بیمه، بد نیست خبر دیگری هم از صنعت بیمه داشته باشیم. در سال گذشته، صنعت بیمه میزان خسارت پرداختی شرکت های بیمه بابت رشته شخص ثالث ۱۱۴ درصد کل درآمد صنعت از این رشته بوده و به عبارتی صنعت بیمه هزار و پانصد میلیارد تومان بیش از عایدی اش در این رشته، خسارت پرداخت کرده است. با طرح جدید و راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، احتمالا تخلفات در این حوزه هم افزایش یافته و مشکلات بیمه ها پررنگ تر خواهدشد. باید دید بیمه ها چطور خود را در برابر این ریسک، بیمه می کنند؟

 

مفقودی ۴۸میلیارد تومان در بانک بورسی 
یکی از بانک های بورسی در گزارش شهریورماه خود اعلام کرده از حساب های دفاتر مبلغ ناچیزی به میزان ۴۸ میلیارد تومان به صورت غیر قانونی برداشت شده و تا کنون هم پیگیری های حقوقی برای برگرداندن این مبلغ، به نتیجه نرسیده است!

 

شایعه یا واقعیت؟
چند روز قبل شایعه ای در مورد کشف ۴۶ داروی بیولوژیک در یکی از شرکت های دارویی بازار مطرح شد و بعد هم شرکت مذکور آن را شایعه خواند و تکذیب کرد. حالا بعضی ها باز بر حرف خود پافشاری می کنند و می گویند این شرکت موفق به تولید ۱۰ ماده موثره داروهای سرطانی شده، اما رو نمی کنند! حالا اینکه کدام یک راست می گوید در آینده مشخص خواهد شد؛ فقط خدا کند کسی بابت این حرف و حدیث ها دچار زیان نگردد.

 

حاتم بخشی بانکی در پایتخت

یکی از بانک ها که اتفاقا مدتی است اخبار مربوط به واگذاری بخشی از سهام آن در بورس بعد از تنفس ۵ ساله مطرح شده، گویا فقط پایتخت نشینان را مستحق دریافت وام و تسهیلات میبیند و بس! بانک مذکور سال گذشته، ۵۶ درصد از کل تسهیلات بانکی را به پایتخت نشینان اعطا کرده است.

 

«شنیده ها و شایعات امروز، غیر معتبر و فقط جهت بررسی»
طبق شنیده ها تا کنون بیش از ۱۰ تن زعفران توسط تعاونی خریداری شده و تا ۱۲۰ تن این حمایت ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک مرکزی تسهیلات بانکی را به سمت تولید ببرد

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

کارمند‌های فئودال

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

وقتی کنتور پرید...

ارسال نظر