بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات و بخش‌های دیگر باید بر روند قیمت‌گذاری محصولات ساختمانی نظارت کنند.
کد خبر : ۲۰۰۳۲۸

نظارت وزارت صمت، راه و شهرسازی بر قیمت‌ محصولات ساختمانی


به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند درخصوص وضعیت بازار مسکن، اظهار کرد: متأسفانه نمودار کاهش و افزایش قیمت مسکن متناسب و منطقی نیست، به طوری که نرخ مسکن در یکی، دو سال اخیر بسیار افزایش یافت، اما در چهار ماه گذشته، قیمت‌ها فقط حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در چند ماه اخیر بازار مصالح ساختمانی روند باثباتی را طی کرد و حتی در بعضی از اقلام مانند میلگرد و آهن قیمت‌ها تا ۱۰ درصد پایین آمده است.

نماینده مردم انزلی در خانه ملت ادامه داد: حباب قیمت مصالح ساختمانی در دو سال گذشته به دلیل تلاطمات بازار ارز و افزایش نرخ دلار به طور قابل توجهی بالا رفت و در شرایط موجود با بهترشدن وضعیت، قیمت‌ها منطقی‌تر شده، اما هنوز وضعیت راضی‌کننده نبوده و حباب قیمت‌ها باید کم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: سهم بازار مصالح ساختمانی در قیمت تمام‌شده مسکن بسیار موثر بوده و مطمئنا کاهش قیمت مصالح ساختمانی سبب کاهش قیمت مسکن و رونق در این بخش می‌شود و این موضوع هم به نفع سازندگان بوده و هم منافع اقتصادی خوبی برای فعالان بازار مسکن دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات و بخش‌های دیگر باید بر روند قیمت‌گذاری محصولات ساختمانی نظارت کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر