بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸
حکم آزادسازی 20 خودرو مصادره شده توسط قوه قضائیه اخذ شده است و با آزاد سازی این خودروها بخشی دیگر از مطالبات معوقه شرکت وصول خواهد شد و امید داریم در سال جاری شاهد نتیجه اقدامات انجام شده در جهت وصول مطالبات معوقه شرکت باشیم.
کد خبر : ۲۰۰۴۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 87.9.30 شرکت لیزینگ خودرو غدیر با حضور 87 درصد صاحبان سهام با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت ، اتخاذ تصمیم جهت صورتهای مالی، انتخاب حسابرس قانونی و روزنامه کثیرالانتشار شرکت در ساعت 9 صبح روز سه شنبه 88.2.15 در محل سالن اجتماعات ساپکو برگزار گردید.

جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت لیزینگ خودرو غدیر با ریاست آقای پارسا، نظارت آقایان محمودی و اصفهانی، دبیری آقای ستاورز در ترکیب اعضاء هیات رئیسه تشکیل گردید.

شایان ذکر است که سید امیر کریمانی – مدیر عامل شرکت نیز با ایراد سخنانی به ارائه فعالیت های شرکت لیزینگ خودرو غدیر در سال مالی مورد گزارش پرداختند.

کریمانی تغییر و اصلاح سیستم حسابداری شرکت و یکپارچه شدن سیستم حسابداری را یکی از اقدامات مهم در طول سال 87 اعلام کرد و گفت:

با اجرای این سیستم قابلیت کار به صورت یکپارچه و استفاده همزمان کاربران میسر شده و بسیاری از مشکلات مالی و حسابداری این شرکت نیز از بین رفته است.

وی افزود: از جمله مزایای یکپارچه شدن سیستم حسابداری شرکت می توان به تهیه گزارشات برنامه بودجه ، گزارشات نقدینگی به صورت روزانه و اخذ تصمیمات مربوط به کنترل وجوه نقد اشاره کرد.

مدیر عامل لیزینگ خودرو غدیر در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از فعال تر کردن واحد نهایی همچون واحد حقوقی جهت وصول مطالبات شرکت در سال 87 به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای مهم این شرکت یاد کرد و گفت:

اقداماتی همچون اقدام قانونی بر علیه شرکت بیمه امید که نتیجه مثبتی را در اولین نوبت دادگاه، به نفع لیزینگ غدیر در بر داشته است، از جمله گامهایی است که واحد حقوقی شرکت برای وصول مطالبات برداشته است.

کریمانی با اشاره به توافق انجام شده با شرکت ایران خودرو دیزل مبنی بر چگونگی واگذاری خودرو ها (تغییر سهم مالکانه خودورها از 10 درصد و افزایش آنها بعضاً تا 40 درصد) گفت: اقداماتی نظیر افزایش سهم مالکانه برخی خودرو ها تا 40 درصد و دریافت تضامین معتبر از مشتریان و صدور سند خودرو به نام شرکت تا پایان مدت قرارداد راهکار است که می تواند ضریب مخاطرات را کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت لیزینگ خودرو غدیر در ادامه افزود: حکم آزادسازی 20 خودرو مصادره شده توسط قوه قضائیه اخذ شده است و با آزاد سازی این خودروها بخشی دیگر از مطالبات معوقه شرکت وصول خواهد شد و امید داریم در سال جاری شاهد نتیجه اقدامات انجام شده در جهت وصول مطالبات معوقه شرکت باشیم.

کریمانی در پایان گفت : پبگیری مستمر در خصوص وصول آن بخش از منابع مالی که به دلیل عدم پرداخت اقساط توسط مستأجران از چرخه عملیات لیزینگ و درآمدزایی برای شرکت خارج شده است و این شرکت با اهداف کاهش ریسک در وصول مطالبات و افزایش سود توانست راهکارهایی را بوجود آورد که منجر به کاهش معوقات شرکت گردد .

در این جلسه مصوبات ذیل به تصویب سهامداران حاضر در جلسه رسید:

1- تصویب صورتهای مالی شرکت

2- تقسیم مبلغ 150 ریال سود به ازای هر سهم

3- ابقاء سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

4- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت

لیزینگ غدیر در یک نگاه

در جهت دسترسی به امور پیش بینی شده در اساسنامه ، فعالیت اجرایی شرکت از تاریخ 1382.4.2 آغاز شد. از شهریور ماه سال 1382 واحد نظارت بر اجرای قراردادها تاسیس شد. تهیه آیین نامه های اجرایی، دستورالعملها، فرمها، استخدام و آموزش پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده تا انتهای سال 1382 بوده است. در اوایل سال 1383 پس از تکمیل عملیات مربوط به بازسازی ساختمان کامکار، انتقال فعالیت ها به محل جدید دفتر مرکزی صورت گرفت و از آن پس فعالیت شرکت در این ساختمان واقع در خیابان میرزای شیرازی نبش خیابان کامکار پیگیری و ادامه یافت.

شرکت در 1383.9.30 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرش شده و نام آن در تاریخ 1384.4.4 در تابلوی فرعی معاملات درج گردید. لیکن اولین معامله مربوط به سهام لیزینگ خودرو غدیر مربوط به تاریخ 1384.6.6 می باشد. در اواخر مهرماه 1385، دو واحد آپارتمان اداری از شرکت تولیدی قطعات خاور خریداری و به فضای اداری شرکت افزوده شد.

در سال 1387 با توجه به ضرورت افزایش فضای اداری شرکت، خرید یک دستگاه ساختمان مسکونی شامل 8 واحد آپارتمان واقع در بلوار کشاورز شماره 152 به متراژ عرصه 346.56 متر مربع و اعیان 1402.40 متر مربع صورت پذیرفت.

در تاریخ 1387.10.15 بمنظور تطبیق فعالیت ها با آیین نامه نظارت بر بازارهای غیر متشکل پولی، مجوز موقف فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ گردید.

موضوع فعالیت شرکت

خرید کالای تجاری با دوام و مصرفی، انواع خودرو وسائط نقلیه و ماشین آلات تولیدی و صنعتی اعم از داخلی و خارجی، مسکن و محل کار، لوازم خانگی، وسایل و ابزار کار اعم از داخلی و خارجی و غیره، و واگذاری آنها به متقاضیان (اشخاص حقیقی و حقوقی) از طریق روش های عقد اجاره یا فروش اقساطی با هدف مشارکت در طرح های اقتصادی و توسعه ای کشور در قالب دستور العمل اجرایی تاسیس، نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت های لیزینگ (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) انتشار و خرید و فروش سهام و اوراق مشارکت و هر گونه ابزار مشتقه مالی، در چهارچوب ضوابط مربوطه .
 
ترکیب اعضاء هیئت مدیره
 
حسین محمد پور زرندی
رئیس هیئت مدیره
داود بنائی
عضو هیئت مدیره
مسعود بهرامی نوید
عضو هیئت مدیره
سیامک چمن زیبائی
عضو هیئت مدیره
سید امیر کریمانی
مدیر عامل و عضو هیئت مدیره
 

خلاصه اهداف برای سالهای آتی

- هدف کلی شرکت، انجام فعالیت های کارآمد، معتبر و سودمند در زمینه لیزینگ به منظور تاثیر گذاری بر افزایش GNP و نهایتاً ایفای نقش موثر و فعال در توسعه یافتگی کشور است.

مدیریت شرکت خود را در تحقق زمینه های ذیل متعهد می داند.

- حمایت از سرمایه گذاری سهامداران و تامین بازده معقول برای آن

- جلب و حفظ مشتریان باارائه خدمات مناسب از لحاظ قیمت، کیفیت و سرعت برای آنان.

- احترام به حقوق انسانی کارکنان، تامین شرایط کاری مناسب و ایمن برای آنها، ارائه خدمات تحت شرایط مطلوب، ارتقاء ، توسعه و استفاده بهینه از استعدادهای فردی و تامین فرصتهای شغلی برابر تشویق کارکنان در برنامه ریزی و جهت دادن به کارها و پایبندی به اصول کاری شرکت.

- هدایت تجارت در قالب یک شخصیت حقوقی معتبر با رعایت قوانین و مقررات و حمایت از حقوق اساسی بشر به منظور افزایش حجم فعالیت های اقتصادی کشور و توسعه بازار کار.

 
 
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش برومند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
دوستان عزیز میخواهید منو استخدام کنید تا دنبال خودروی شما بگردم. لطفاً با سندی که دارید بنام نعمتی پور خودرو ۱۱۰ به اداره آگاهی استان البرز کلانتری باغستان نماییده خودتان را بفرستید پرونده ۸ یا ۷ سال پیش را با شماره پلاک راهنمایی و رانندگی در بیاورند اگر عرضه اینکار را هم ندارید برید در شرکت را گل بگیرید. لطفاً دیگه مزاحم نشوید شکایت خواهم کرد