بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز:

سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

سهم‌های ارزنده خیلی با اقبال مواجه نیستند، سهم‌های بسیار خوبی با P/E مناسب در بازار وجود دارند که مانوری در آن‌ها داده نمی‌شود، از سویی دیگر سفته بازی در دیگر سهم‌ها افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۰۰۴۷۰

حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص نقدینگی و خروج آن از بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: تا زمانی که حجم معاملات روزانه به بالای هزار میلیارد تومان می‌رسد (به جز سهم‌های بلوکی و امثال آن) یعنی نقدینگی در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی نقدینگی از بازار خارج می‌شود که طی چند روز حجم معاملات بازار افزایش یافته و سپس چند روز کاری کاهش یابد که این یعنی خروج پول از بازار سرمایه.

این کارشناس بازارسرمایه به حجم معاملات روزانه بالای دو هزار میلیارد در بازار‌های منفی اشاره داشت و افزود: اینکه در بورس شاهد خروج نقدینگی از برخی سهم‌ها هستیم امری است قابل قبول که بسیاری از مسائل به خاطر بحث "مالکانه بودن" رخ می‌دهد.

وی در توضیح مسئله مالکیت ادامه داد:رقابت در بین گروه‌های مختلف برای گرفتن اختیار شرکت به وجود می‌آید، زمانی که در رقابت و رای‌گیری کسی برنده نشود، نتیجه این است که بنگاه‌داری یک شرکت بسیار ارزنده‌تر از سهامداری آن است.

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت شرکت هایی، چون شستا و تامین اجتماعی عنوان کرد: نقدینگی از این شرکت‌ها خارج نشده بلکه "پول" جایگزین شده و بررسی معاملات آن‌ها نشان از حجم و جابجایی نقدینگی دارد.

طریقی از سهم‌های ارزنده بازار سخن گفت و افزود: سهم‌های ارزنده خیلی با اقبال مواجه نیستند، بحث تجدید ارزیابی انگیزه مهمی برای خرید سهام خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم‌های بسیار خوبی با P/E مناسب در بازار وجود دارند که مانوری در آن‌ها داده نمی‌شود. برای مثال در گروه‌های غذایی اکثر سهم‌ها به خاطر سفته بازی رشدی بالای ۵۰۰ درصد داشته اند، اما در همین گروه، "غشهداب" رشدی نداشته و P/E آن، ۴ است. در این میان برخی سهم‌های فولادی، چون فولاد مبارکه و پتروشیمی نوری نیز قطعا ارزنده هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

قانون "بخشش مالیات" چاشنی بورس می‌شود!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

بازار در موضع پاسخ دهی به محرکات پیش رو

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اثر تورم بر سهم‌های وابسته به نرخ‌های دستوری

سود ۶۱۵ میلیارد ریالی شرکت گلوکوزان در سال ۹۸؛

عدم تناسب قیمت و سودآوری سهام "غگل"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
بنده با این نظر کاملا موافقم و این سیاست متاسفانه میزان معاملات واقعی را در بازار بورس محدود میکند که امیدوارم مدیران بورس ایران برای این بنوعی انحصار برنامه و پیش بینی های خردمندانه ای بکنند ا که این روند تبدیل شود به برد برد متاسفانه برای همه اهالی بورس به امید آنروز .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
سلام بی اعتمادی بازار بایه کرفتار کل جامعه شد جو عصوی بهدرد اورد روزکار دکر عضوهارا نماند قرار توکه از محنت دیکران بی غمی نشاید نامت نهند ادمی اصلی هست که انسانی انرا نادیده کرفت جواب را زود دریافت میکند