بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورتی که کارت بازرگانی با تاریخ انقضای ۵ ساله صادر شود، تمام پرداخت‌ها از طریق سیستم انجام می‌گیرد و از فرار مالیاتی‌ها جلوگیری خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۰۵۱۹

کارت‌های بازرگانی ۵ ساله برای جلوگیری از فرار مالیاتی

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی درباره فرار مالیاتی ۲۸ هزار میلیارد تومانی به دلیل استفاده از کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف، اظهار کرد: اگرچه اتاق بازرگانی شاخص‌هایی مانند گردش مالی و... را ملاک دریافت کارت‌های بازرگانی قرار داده تا دریافت این کارت‌ها محدودتر و سوءاستفاده از آن را کاهش یابد، اما تا زمانی که صندوق مکانیزه فروش در کشور راه‌اندازی و زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده ایجاد نشود، مردم یک قدم جلوتر از قانون حرکت کرده و از قوانین سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: برای اینکه از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آید، باید برای بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر از ۱۰۰ نفر نیرو دارند و چند سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد، کارت‌های بازرگانی ویژه‌ای صادر شود، زیرا این شرکت‌ها به دلیل دریافت کارت بازرگانی درگیر بوروکراسی اداری می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بعضی شرکت‌ها دو نفر را به منظور رسیدگی امور مربوط به دریافت کارت‌های بازرگانی به کار می‌گیرند، زیرا کارت‌ها یکساله بوده و زود منقضی شده و مبادلات اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود در این شرایط بازرگانان ناچار می‌شوند از کارت بازرگانی یک بار مصرف صوری استفاده کند.

آقاپور علیشاهی گفت: در صورتی که کارت بازرگانی با تاریخ انقضای ۵ ساله صادر شود، تمام پرداخت‌ها از طریق سیستم انجام می‌گیرد و از فرار مالیاتی‌ها جلوگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر