بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
سودآوری "قلرست" بررسی شد؛

رشد حاشیه سود محصول "تفاله خشک"

در محصول "تفاله خشک" شاهد رشد مقادیر فروش و همچنین نرخ‌های فروش بوده‌ و مقادیر فروش این محصول فرعی که بخش عمده‌ای از رشد سود شرکت براساس رشد نرخ‌های فروش آن صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۰۰۵۷۷

رشد حاشیه سود محصول

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت قند لرستان در سه ماهه نخست سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۲۲۵میلیارد و ۸۱۹میلیون ریالی شده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴درصد افزایش را نشان می‌دهد.

روند رو به رشد سودآوری

با این حال شاهد کاهش مقادیر فروش شکر در این مدت بوده‌ایم و در سه ماهه نخست سال جاری مقادیر فروش شکر به ۴.۰۷۸تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با این حال در محصول تفاله خشک شاهد رشد مقادیر فروش و همچنین نرخ‌های فروش بوده‌ایم. مقادیر فروش این محصول فرعی که بخش عمده‌ای از رشد سود شرکت براساس رشد نرخ‌های فروش آن صورت گرفته، به ۲.۵۲۵تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، متوسط نرخ فروش هر تن از این محصول در این مدت به حدود ۲۳میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است که ۸۰درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سود خالص شرکت با ۱۴۱درصد افزایش نسبت به سه ماهه سال گذشته به میزان ۷۴میلیارد و ۶۸۹میلیون ریال محقق شده است؛ همچنین سود کسب شده به ازای هر سهم معادل ۱۸۷ریال بوده که با توجه به قیمت فعلی ۱۱.۰۰۰ریالی سهام شرکت به نظر نمی‌رسد که قیمت‌های فعلی سهام شرکت توجیهی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر